Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
373 «ІГАЛИНОДШ», С'ОЧ. ЗАХАРІИ КОПЬІСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 374 рѣ, то естъ зъ отношеньемъ до особы
Петровы, абы, на вѣрѣ и вызнаню Пе¬
тровомъ збудовану быти Церковъ мо-
вячи,—розумѣно было збудовану быти
на Петрѣ, для вѣры его и вызнанья,
вѣру Пётрову и вызнанье Его, кото¬
рое въ немъ вѣрою занятое словне зъ
него вышло, за опоку розумѣючи». Такъ
отступникове. Въ чомъ же ся барзо
ыылять,—святыхъ учителей церковныхъ
выразною наукою доводне, за помочью
Божею, показати то хочу. . Предложивши теды' напродъ, ижъ тыи
самый свѣдоцтва, въ которыхъ ся най-
дуетъ вѣра и вызнанье зъ отношеньемъ
до особы Петровы, або злученемъ ся
зъ нею, до правила вѣры, то естъ ка-
ѳолицкой отношены быти маютъ и,
ведлугъ науки тыхъ же учителей, сно¬
ряжены и розумѣны. «Якъ кгды, мо-
витъ св. Кириллъ Александрійскій а),
розумѣю, же опокою не иншее што
назвалъ Христосъ, толко моцную и не-
порушоную вѣру ученикову, абы роз¬
умѣно было такъ, якъ ся розумѣеть
будованіе Церкви на Петрѣ, то естъ:
абы въ прилученой до вѣры и вызнаня
особѣ Петровой Церкви единость была
розумѣна, которая естъ модна и непо-
рушна». А иначей зданье тое Кѵрил-
ла св. и иншіи тымъ подобный стати
не могутъ. Поневажъ за упадкомъ осо¬
бы Петрову вѣра и вызнанье отступити
бы мусили, а за тымъ и Церковь, на
немъ будованая, пасти мусѣла бы. За-!
чимъ слушне о немъ речи бы ся могло |
овое Кѵриллово, же , опокою названа і
естъ моцная и непорушная ученикова
вѣра; ани> оное Христово, же Церкви ;
брамы адовы перемочи не мѣли. Яко I
божественный Августинъ, у выкладѣ!
псалма 108: «нѣкоторый, мовитъ, речи;
о Петрѣ мовлени бываютъ, который і і власне до него належати здаються, а
| еднакъ жадного оказалого вырозумѣнья
| не маютъ, ажъ тогды до Церкве быва¬
ютъ отношены»? То преложивши, мо-
влю: ижъ вызнаваючи мы зъ св. учи-
тельми церковными на вѣрѣ або на
вызнанью збудовану быти Церковъ
Христову, отдѣльне и безъ отношенья
до особы Петровой, вѣру и вызнанье
розумѣемо, ведлугъ науки въ первомъ
артикулѣ приведеныхъ св. учителей
церковныхъ,—которіи выразными словы
вѣру и вызнанье, черезъ Петра учинен¬
ное, отъ особы его отлучаютъ. А еслй
вѣру отъ особы Петровы отлучаютъ,
поготов»—на особѣ его будованье Церк¬
ве. Мовитъ бовѣыъ божественный Ав¬
густинъ, въ трактатѣ своемъ на Іоан¬
ново посланіе 10: «на той вѣрѣ,—на
томъ есть речено «ты естесь Христосъ
Сынъ Бога живого», «на томъ камени
збудую Церковъ мою». Досить выразне
сей учитель, безъ жадного отношенья
до особы Петровы,'на вѣрѣ и вызнанью
збудовану быти Церковъ Христову роз-
умѣетъ, на томъ самомъ вызнанью, ко¬
торое естъ речено отъ Петра «ты ес¬
тесь Христосъ Сынъ Бога живого». И
инде тойже Августинъ, въ словѣ 13,
о словахъ Господнихъ; якося и вышей
припомянуло, «на той опоцѣ, которую
вызналъ, на той опоцѣ, которую позна-
лесь, мовячи «ты естесь Христосъ Сынъ
Бога Живого», збудую Церковъ мою,
то естъ на мнѣ самомъ Сынѣ Бога
живого збудую Церковъ мою, на мнѣ
збудую тебе, а не мене на тобѣ». Явне
и тутъ и выразними словы вѣру и вы¬
знанье отъ Петра отлучаетъ сей божій
учитель, и на немъ 3), то естъ на увѣ-
реномъ и вызнаномъ отъ Петра- Хри¬
стѣ Церковъ збудовану быти научаетъ.
Але еще яснѣй й выразня» божествен- ’) Въ словѣ 2, на Исаію прор., кн. 4. 3) Въ подлинникѣ ошибочно: «на нихъ». Библиотека "Руниверс1