Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
371 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 372 иле до Петра святого яко бы до орди-
налного пастыря ексцепціи дотычетъ,
тая ся, за помочью Божею, на-тыхъ-
мѣстъ окажетъ марная, бовѣмъ не съ
писыа Божого поважности, анѣ зъ
науки учителей церковныхъ взятая, але
власный головъ ихъ комментъ '). ІІоказалемъ абовѣмъ ту южъ довод-
не, же въ фундаментѣ будованья Церк-
ве всѣ апостолове суть ровни, и вси
еднако и заровно будують. Зачимъ пы¬
таю отступниковъ: отколь мають тую
дистинкцію, же апостолъ Петръ есть
ординаріусъ, або зверхный пастырь, а
иншіи вси апостолове екстраординаріи,
легатове або посланникове? Зъ которо¬
го пятого етангелія тую дистинкцію
взяли? Нехай намъ еи укажутъ, въ ко¬
торомъ учители церковномъ? Певне
Беллярминъ—той дистинкціи первый
еѵангелиста. Або хто его не далекій?
Которого выроки у насъ не суть важ-
нини, не доведутъ. Бо Іисусъ Христосъ,
мовячи «на томъ камени збудую Цер-
ковъ мою», обѣтницу чинитъ збудовати
Церковъ; а отступникове мовятъ, же
Петра презъ тыи слова Іисусъ Христосъ
монархою церковнымъ чинитъ и его
сукцессоры, отъ которыхъ, якъ бачу,
барзѣй неслыханой той монархіи бу-
дованье идетъ, пмокли отъ блажен¬
наго апостола Петра. Зажъ то такъ
Христосъ Господь мовитъ «на тобѣ,
Петре, якъ на зверхномъ пастырѣ и
на головѣ иншихъ всѣхъ апостоловъ»,
подъ который они рядъ и справовання
подлегати маютъ, а не рачей овакъ
просто «на томъ камени збудую Цер¬
ковъ мою», то естъ на томъ вызнанью?
Показавши тедк, за помочью Божою,
то доводне, же за будованемъ ся па
Петрѣ Церкви жадное ему оттоль
удѣльное единовладство не повставаетъ, ') Лат. соттепШш. иже всѣ апостолове заровно зъ Пет
ромъ суть церковнымъ фундаментомъ и
будовничими Церкве Христовы вси ед-
накими, иже на всѣхъ апостолѣхъ Цер¬
ковъ будована естъ, — артикулъ сей
мой вторій копчю, а до внесенья нѣко¬
торыхъ отступничихъ утечокъ, за по¬
мочью тоюжъ Божею, поступую. Части I, роздълу I, артикулъ 3. Ижъ гды святый учителеве
на вѣры або на вызнаню збу-
довапу быти Церковъ Хри¬
стову мовятъ, — не Петрову
вѣру або Петрово вызнане
розумѣютъ, але просто и от-
дѣлне вѣру ивызнанье, безъ
жадноро отношенья до Петра. Видячи отступникове многихъ учи.
телей церковныхъ, на вѣрѣ або на вы¬
знаню збудовану быти Церковъ Христо¬
ву научаючихъ, абы свѣдоцтва ихъ ку
своей имъ воли спорядили и на Петрѣ,
въ респектъ монархіи его въ Церкви
Христовой, збудовану быти Церковъ по-
казати мѣли, иле- до словъ вѣры и вы-
знаня такую чинятъ дистинкцію. «Вѣра,
мовятъ, и вызнане двояко ся уважаетъ.
Однимъ способомъ сама въ собѣ, про¬
сто, безъ жадного отношеня до особы
Петровы. Другимъ способовъ зъ отно¬
шеньемъ до Петра. Лечъ первымъ спо¬
собомъ вѣра и вызнане фундаментомъ
Церкви быти не можетъ: бо если бы
такъ быти могло, не реклъ бы Хри¬
стосъ «на той опоцѣ збудую», але <бу-
дую» або «збудовалемъ Церковъ мою»;
гдыжъ южъ многій вѣрили быти Его
Сыномъ Бога Живого: пророкове оный
давніе, Пречистая Дѣва, Сѵмеонъ, За¬
харія, Іоаннъ Креститель, апостолове,
иншіи ученикове Христовы. Зачимъ,
мовятъ, вѣра оная и вызнанье фунда-
; ментомъ Церкви ерь, иле суть въ Пет- Библиотека "Руниверс