Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
361) « палинодія , соч. злхлпи овал Христова «збудую Церковь мою»
яъистилася и скутокъ свой отнесла? А
мало предъ тымъ, въ томъ же словѣ,
божественный той учитель реклъ былъ:
«дванадцать было учениковъ, которіи
Христа наслѣдовали и Церковь въ со¬
бѣ носили, хотяжъ ей нихто тогды
розумомъ поняти не моглъ; поневажъ
ани імени Церкве не было, але квит-
нула синагога. Штожъ теды, мовитъ,
немалъ весь свѣтъ въ незбожность ся
занурилъ. А онъ оповѣдаетъ: «на томъ
камени збудую Церковъ мою». И далѣй
тойже св. учитель, тамъ же поступую-
чи обѣтницы будованья Церкве черезъ
овыи слова «и на тамъ камени збудую
Церковъ мою», у чиненой зъ скутку на-
верненя народовъ, доводитъ, а жесь то
за працею дванадцяти апостоловъ ста¬
ло, такъ наводитъ: «А черезъ ко гожъ
(то о души лрезъ такъ долгій часъ
отъ бѣсовъ увикланіи, абы шаленства
того занехали а за мѣрковность взяли-
ся) уловилъ? Черезъ дванадцяти мужей
неукихъ, приватныхъ, невымовныхъ,
незначныхъ, убогихъ, нѣ отчизны, нѣ
маетности, нѣ моды тѣлесной, нѣ сла¬
вы, нѣ зацеости уроженья, нѣ цвѣ-
ченья ораторского, нѣ иншихъ наукъ
вѣдомости маючихъ, але черезъ рыбыт-
вовъ, черезъ гарбаровъ, черезъ варва¬
ровъ, людей простаковъ, которіи и мову
не одну зъ мовою слухачовъ мѣли, ко-
торимъ проповѣдали, але далекую имъ
н праве чужую, Еврейскую мову; а
еднакъ черезъ тыхъ збудовалъ Цер¬
ковь тую, которая ся отъ конецъ
земли до конецъ розширила». То Злато- '
устий святый. Хто о томъ дальшую вѣдомость взя¬
та хочетъ, якъ вси апостолове заровно
жъ Петромъ называни бываютъ твер-'
ками, филярами, вспорами церковными,
читай листъ Игнатія Богоносца до
Філядельфіеновъ, Іеронима на главу 2 КОИЫОТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 370 до Галатовъ, Амвросія на псаломъ 118,
Златоустого въ бесѣдѣ 79 до люду Ан-
тіохійского, которыхъ я на сей часъ,
короткости фолгуючи, оставляю. Якимъ же способомъ, прошу тя, пра¬
вославный, отступникове слова тыи
Христовы «на томъ камени збудую Цер¬
ковъ мою» самому Петрови належати—
мовити и удавати смѣють? ПоневажЪ
учителеве церковный, которыхъ бы они
слухати повинни, не самого Петра
фундаментомъ церковнымъ, але всѣхъ
сполечне и заровно зъ нимъ апосто¬
ловъ, на Христѣ-фундаментѣ набудова-
ныхъ, быти повѣдаютъ и научаютъ. То теды на сей часъ вкоротцѣ на
рацію другого свѣтка зъ науки св.
учителей церковныхъ отповѣдѣвши, при¬
вожу свѣдка третего, которого отступ¬
никове слухати повинни. Мовитъ Бел-
лярминъ въ главѣ ІІ-й книги, о Рим¬
скомъ бискупѣ, первой: «троякимъ спо¬
собомъ апостолове вси были Церкве
фундаментами: однимъ способомъ, ижъ
вси они напервѣй всюдн Церкви фун-
довали, анѣ бовѣмъ Петръ навернулъ
до вѣры весь свѣтъ, але иншіи крайни
Петръ и иншіи Іяковъ, иншіи дрѵгіи
апостолове до Христа привели. Дру¬
гимъ способомъ называются фундамен¬
тами Церкве апостолове взглядомъ на¬
уки отъ Бога объявленной. Третямъ
способомъ речены бываютъ фундамен¬
тами всѣ апостолове взглядомъ ряду и
справованя; всѣ абовѣмъ были голова¬
ми, правители и пастирями всей Церк¬
ви». То Беллярминъ, которого отступ¬
никове слухати повинни будучи, то все
што онъ тутъ повѣдаетъ признаваютъ.
А мы на то оповѣдаемо. Ижъ они, якъ
оный, што неволею пророковалъ, нево¬
лею правду признали, всѣхъ апостоловъ
въ зуполной владзи головами, прави-
телми и пастырями всей Церкве Хри¬
стовы быти признавши. Бо што ся ихъ Библиотека "Руниверс1