Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
365 «ПАЛИНОДІЯ'», СОЧ. ЗАХАРІИ яко каменіе живо зиждитеся во храмъ
духовенъ» 8). Такъ о то писмо святое
видочне свѣдчитъ, же не толко самъ
апостолъ Петръ фундаментомъ Церкви,
але сполечне зъ нимъ и вси апостоло-
ве, иже не самъ Петръ будуетъ Цер-
ковъ Христову, але посполу зъ иншими
апостолами. Которому писма святого
вырокови и учителе церковный своею
наукою подписуются, и то выразними
словы вызнаютъ, же тая отъ Христа
Господа будованью Церкве ужитая ме¬
тафора не болшъ до Петра ся стяга-
етъ, нижли до иншихъ св. апостоловъ.
Божественный Игнатій Богоносецъ, въ
посланіи своемъ до Филаделфиеновъ:
«одна, мовитъ, естъ Церковъ, которую
своими потами и трудами уфундовали
апостолове, отъ конца земли ажъ до
конца во кръви Христовой». И зась той-
же, въ посланіи до Магнесіяновъ: «во
Антіохіи, мовитъ, напервой ученикове
названа суть христіанами, кгды Петръ
и Павелъ фупдовали Церковъ». Терту-
ліанъ, въ книзѣ на Марціяна: «камен-
мя суть апостолове и фундаментами,
на которыхъ мы ся будуемо, иабудо-
вани, ведлугъ Павла, на фундаментѣ
апостоловъ». Іеронимъ св. (въ выкладѣ
на главу св. Ісаіи пророка): «той, мо¬
витъ, домъ, то естъ Церковъ, збудо-
ванъ естъ на фундаментѣ апостоловъ и
пророковъ». Оригенъ, въ первомъ сво¬
емъ на Матѳея трактатѣ: «если, мо¬
витъ, на одномъ толко Петрѣ розумѣ-
ешь'будоватись всей Церкви, што ре-
чешъ [о] Іоаннѣ, сыну Громовомъ, и о
кождомъ зъ апостоловъ. Зажъ9) смѣти
будемо мовити, ижъ противно самому
одвому Петрови не мѣли премочи бра¬
мы адовы, а противно другимъ апосто¬
ломъ и досконалымъ перемочи мѣли? *)•) і Петр., гл. 2, ст. 3—5. *) «зажъ», т. е. «чижъ»—развѣ. коныетЕііскАго, 1621 года. 366 Зажъ не рачей во всѣхъ и въ кождомъ
зъ нихъ, о которомъ то естъ речено,
ставается то, што речено естъ «и бра-
! мы адовы ей не перемогутъ»? Хризо-
: стомъ (въ словѣ на Пентикосгію) мо-
| витъ: «фундаментомъ суть апостолы, ; же на ихъ вызнанью уфундована естъ
] Церковъ». Иларій св. (въ выкладѣ
псалма 67): «але ижъ въ аиостолѣхъ
было—мовитъ —доброй воли споряже-
не, такъ были досконалыми, же ся
фундаментами и филярами церквій ста¬
ли». Божественный Кѵрилъ, натриархъ
Александрійскій, въ словѣ 2, книги 4,
на Ісаію пророка: «естъ — мовитъ —
всѣхъ фундаментомъ и филяромъ не-
порушнимъ Христосъ: все завстягаетъ
и задержуетъ, абы добре и моцно бы¬
ло. Въ немъ абовѣмъ вси будуемося
[въ] домъ духовный, споени презъ Духа
во Церковъ Святую, въ мѣшканье Его. - Мѣшкаетъ абовѣмъ въ серцахъ нашихъ
презъ вѣру. Фундаменты тежъ наближ-
шіи и наприлеглѣйшіи намъ розумѣ-
ны быти могутъ—апостолове, еѵангели-
стове, очевистіи свѣдкове и слуги Сло¬
ва, учиненный па потверженье вѣры.
Альбовѣмъ гды познаемо, же ихъ пре¬
даній наслѣдовати повинни естежмо,
правую намнѣй неотдаленую ,0) и вшеля-
ко нездорожную отъ Христа вѣру за-
ховаемо». И мало нижей тамъ же при¬
даетъ: «речено тежъ естъ черезъ го¬
лосъ псаломника: «фундаменты его на
горахъ святыхъ» н). Барзо, мовитъ,
слушне горамъ приподобываются свя¬
тый апостолове и еѵангелистове, кото¬
рыхъ познанье умоцнилось на кшталтъ
фундаменту потомковъ, недопускаючи
тымъ, который черезъ нихъ суть заня¬
та въ превротаую вѣру отпасти». Ав¬
густинъ, тыижъ слова зъ псалму 86
«основанія Еро на горахъ Святыхъ» ,0) Толст.: «неодолѣаную». ") Псал. 86, ст. 2. Библиотека "Руниверс1