Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
363 ѵ'ИАЛИНОДІИ», СОЧ. ЗАХАРІИ свендъ пыхи и марности. Бо если зъ
сего свѣдоцтва «ты еси Петръ» дово¬
дятъ монархіи своей въ божественномъ
Петрѣ, оному другому «паси овца моя»
дати маютъ покой. Гдыжъ южъ былъ
монархою учиненъ, если онымъ дово¬
дите тое хотятъ, теды второго свѣдоц¬
тва ставити не маютъ, якъ до станове-
ня монархіи той [не]иалежного * *). Показавши теды благодатію Христо¬
вою, якъ на Петрѣ и на другихъ апо¬
столахъ и пророцѣхъ будована быти
Церковъ розумѣется, показати еще зно-
ву постѵпую, тогожъ Христа моего по¬
мочью, же не на самомъ Петрѣ, але на
всѣхъ апостолахъ збудована есть Цер¬
ковъ Христова, гдыжъ не въ самомъ
Петрѣ, але и въ иншихъ всѣхъ апо-
столѣхъ истится вшелякая належность
фундаментовая, которая колвекъ Пе¬
тров» належати найдована бываетъ.
Кто абовѣмъ коли великое якое бу-
дованье на одномъ фундаменталномъ
камени будованье видѣлъ? [Хо]тяжъ 2)
бовѣмъ иногды нѣкоторіи будованя на
одномъ живомъ камени великомъ набудо-
ваны бываютъ, лечъ то маетъ самому Хри¬
сту налеаатн. Божественный апостолъ
Павелъ научаетъ, гды мовитъ: «осно¬
ванія иного никтожъ можетъ положите,
паче лежащаго, еже есть Іисусъ Хри¬
стосъ» 3). Каменья зась фандаменталь-
ныи, который на такомъ камени жи¬
вомъ напервѣй въ будованю кладени
бываютъ, многій суть, а не одинъ. Та-
ковими были вси апостолове, якъ опи-
суетъ Божій Іоанъ еѵангелистъ, въ фун¬
даментѣ небесного Іерусалима, то есть
въ Церкви оной триумфуючой и сей
воюючой, о которыхъ божественный апо¬ *) Въ подлинникѣ по ошибкѣ «належного». *) Въ подлинникѣ «тяжъ». У Толстова
правильно. а) 1 Корни., гл. 3, ст. 11. КОІІЫОТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 364 столъ Павелъ мовитъ: «назданіи на
основаніи апостолъ и пророкъ» 4). И
зась тойже: «якожъ премудръ архитек-
тонъ основаніе положихъ, и инъ же
назидаетъ» 5 6), И еще: «и той даде овы
убо апостолы, овыже пророки, овыже
еѵангелисты, овыже пастыри и учите¬
ли ко совершенію святыхъ, во дѣло
служенія во созиданіе тѣла Христо¬
ва» ®), то есть Церкве, которую боже-,
ственный сей апостолъ тогды будовану
быти розумѣетъ, гды черезъ слугъ
Христовыхъ, которыхъ рожныи стопнм»
выличаетъ, невѣрный до вѣры приво-
жени бываютъ. Будуетъ ся теди Цер¬
ковъ не на самомъ Петрѣ, але на
всѣхъ, которіи працуютъ въ вѣри Хри¬
стовой розширеню. Што бовѣмъ и бо¬
жественному апостолови Павлови за
причина нншая, же ся удавалъ на роз¬
ный дороги, абы на чужомъ фундамен¬
тѣ не будовалъ, толко тая, же пропо¬
вѣдь вѣры, отъ которого колвекъ апо¬
стола учиненную и принятую, фунда¬
ментъ быти розумѣлъ той, на которомъ
ся Церковъ будовала, ведлугъ ового:
«Церкви же по веей Іюдеи и Галилеи
и Самаріи имущи миръ, будующіись
и ходячій во страсѣ Господни, и во
утѣшеніи святого Духа умножашася»7).
Презъ тыи слова помноженье личбы и
силы вѣрующихъ Лука.св. Церкви бу-
дованемъ называетъ, што тежъ и самъ
божій апостолъ Петръ выразилъ мовя-
чи: «понеже вкусисте, яко благъ Гос¬
подь. Къ нему же приходяще, камени
живу, отъ человѣкъ убо уничижену,
отъ Бога же избранну, честну, и сами *) Ефес., гл. 2, ст. 20. 6) 1 Корни., гл. 3. ст. Ю. •) Ефес., гл. 4, ст. 11—12. 7) Дѣян., гл. 9, ст. 81: « имѣяху миръ, созидающеся и ходяще въ страсѣ Господ¬
ни, и утѣшеніемъ святаго Духа умножаху- Библиотека "Руниверс1