Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
ІіН * ПАЛИНОДІЯ *, ООЧ. ЗАХАІ'ІИ КОІПЛ ТКНСКЛІ О. НІ21 ГОДА. ІІІІ2 згодне повѣдаютъ, гды ихъ слова вед-
лугъ словъ Христовыхъ розуыѣны и зъ
правиломъ вѣры поровнивани будутъ.
Мовячи абовѣмъ на вѣрѣ, на вызнанью,
иа камени-Христѣ збудоваву быти Цер¬
ковь вѣру просто вызнаютъ и Хри¬
ста самого розумѣютъ отъ Петра апо¬
стола Сыномъ Божіимъ вѣреного и вы-
знаного, которій есть фундаментомъ и
каменемъ краеугольнымъ отъ Бога въ
Сіонѣ, то есть въ Церквѣ положеиымъ,
на которомъ непорушне Церковь его
полегаетъ, же еи и брамы адовы зъ
мѣсца рушити не могутъ. Гды зась на
Петрѣ туюжъ Христову Церковь збудо-
вану быти повѣдаютъ, едность Церкве
на вызнанью, черезъ Петра именемъ
всѣхъ апостоловъ и всѣхъ вѣрныхъ, ажъ
до сконченья свѣта по собѣ паступую-
чихъ, у чиненомъ, збудованоб розумѣютъ,
што ся съ предложеной божественныхъ
учителей церковныхъ Августина и Ѳео¬
филакта видочне вѣдати даетъ науки. Рекши абовѣмъ св. Ѳеофилактъ, ижъ
на немъ, то есть на Петрѣ Церковь
свою Христосъ збудовалъ, тамъ же за¬
разъ, якъ то розуыѣно быти маетъ, на¬
учаетъ мовячи, «ижъ тое вызнанье, ко-
тороесь ты вызналъ, будетъ за фунда¬
ментъ въ мене вѣруючимъ? Если вы-
энане тое фундаментомъ естъ, теды не
Петръ. А если. Петръ, теды взглядомъ
вызнаня своего и проповѣди, а не осо¬
бы». Мовитъ далѣй тамъ же той свя¬
тый: «кождый чловѣкъ, которій схо-
четъ домъ вѣры будовати, той фунда¬
ментъ заложити будетъ повиненъ. А если
вызнанья фундаментъ будованяся въ вѣ¬
ры Христовой заложить повиненъ, те¬
ды не Петръ». А ррезъ Церковъ што-
бы розумѣлъ, тамъ же заразъ и то вы¬
ражаетъ, же не муры, не стѣны нала-
цовъ, любъ костеловъ, але кождого
чловѣка, во Христа вѣрити хотящаго и
домъ вѣры на немъ закладати прагну- чого. Которого дому, то естъ Церкви
бѵдованье, якъ Златоустый св. въ вы-
шеприпомненномъ на Пятдесятницу сло¬
вѣ мовитъ: «ани цеглы,- ани камѳиье,
ани вапна, ани дерева, ани желѣза не
требуетъ, бо тыи речи не суть вѣчны;
але потребуетъ самого правого вы¬
знаня, которое вѣчне тръваетъ и кото-
: рого ани діаволъ, ани жадное ство-
{ ренье звм>тяжити можетъ. Гдыжъ яко-
I вый естъ фундаментъ, таковое на немъ
і маетъ быти и будованье. Фундаментъ
| вѣчный вѣчне тръваючого и набудо-
! ванья потребуетъ, на которомъ ся бу-
! дуютъ вѣчне тръваючіи души людскіи». ; «Церковъ абовѣмъ, мовитъ 3 *) божествен¬
ный Златоустъ, не иншее ште естъ, тол-
ко зъ душъ людскихъ збудованый домъ».
Такъ теды вси учители церковный роз-
умѣны быти маютъ, которій на Петрѣ
збудованую быти Церковъ Христову по¬
вѣдаютъ; такъ розумѣныи и зъ собою
единомысльны и зъ словами Христовы¬
ми згодни зоставати будутъ. Которій то
въ респектъ единости церковной и взгля¬
домъ проповѣди его, а не взглядомъ якой
монархіи о Петрѣ апостолѣ мовити звик-
ли, которой они николи не знали, а
едность Церкви знали завше. Персону
Церкве на тотъ часъ Петръ значилъ.
Мовитъ божественный Августинъ: «гды
до него было речено «на томъ каме-
не збудую Церковъ мою», и оденъ за
многихъ оповѣдилъ, гды до Христа Го¬
спода пытаючого реклъ: «ты естесь Хри¬
стосъ Сынъ Бога живого» *). Што ся зась аргументовъ на вспер-
тье 5) своего имъ плоннаго зданья нри-
водитися отъ нихъ звыклыхъ дотычетъ,
тіи ажъ назбытъ марни суть, которій
не иншій пахъ въ собѣ маютъ, только 3) Въ бесѣдѣ Ю, на посланіе «до Ефесовъ». *) Въ книгѣ 1, тракт. гл. 21, въ словѣ 8
на Матѳея. 5) Тоже что и «вспартье». Библиотека "Руниверс1