Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
359 ПАЛИНОДІЯ ', СОЧ. ЗАХАРІИ у<|>ундована церковъ была. Але знаюся
до того, жемъ потомъ многокротъ та-
кій выкладъ тымъ словамъ Панскимъ
чинилъ «ты естесь Петръ, анатойопо-
цѣ збудую Церковъ мою», абы на той
опоцѣ розумѣно было, которую вызналъ
Петръ, мовячи «ты естесь Христосъ Сынъ
Бога живаго», якобы Петръ, отъ тоей
опоки названый, персону Церкве зна¬
чилъ, которая ся на той опоцѣ будуетъ
и взяла ключи, царства небесного- Або-
вѣмъ не есть ему речено «ты естесь
опока», але «ты естесь Петръ», а опо¬
ка былъ Христосъ, котораго гды вы¬
зналъ Сѵмонъ, якъ его вся Церковъ вн-
знаваетъ, названный есть Петромъ». То
Августинъ святый, который, ретрактую-
чи або отстунуючи того зданья своего,
же гдѣсь былъ написалъ на Петрѣ збу-
дованую быти Церковъ Христову, по-
нравуетъ свое зданье, избудованую еи
быти повѣдаетъ не на Петрѣ, але на
Христѣ; а Петра, до которого то ре¬
чено и въ которого особѣ тая обѣтни-
ца есть учинена, единостью своей особы
едность Церкви фягуруючого быти по¬
кладаетъ. А Ѳеофилактъ святый на гла¬
ву Матѳея 16 (которое мѣстце и про¬
тивникъ, утявши ему конецъ, положилъ):
«нагоражаетъ — мовитъ — Господь Пе-
трови, заплату великую ему даючи, же
на немъ збудовалъ Церковъ. Поневажъ
бовѣмъ вызналъ Его Сыномъ Божіимъ
Петръ, реклъ, же тое выэнанье, кото-
рогось ты вызналъ, будетъ фундаментомъ
вѣруючихъ, такъ, ижъ кождый человѣкъ,
который схочетъ домъ вѣры будовати,
той фундаментъ заложити будетъ пови¬
ненъ. Бо хотя бысмо и незличоныи бу-
довали цноты, а правого вызнанья фун¬
даменту не заложили, непожигечне бу¬
ду емо». То святый Ѳеофилактъ. Который
слова, належне уваженыи, достатечне
показуютъ, же Ѳеофилактъ святый нароз-
умѣлъ Петра быти- фундаментомъ Церк-1 КОПЫОТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 360 ве, взглядомъ зверхности егоякой надъ
всею Церковію, але толко, ижъ першій
онъ тое вызнанье выдалъ, на которомъ
то ’) вызнанью Церковъ мѣла быти збу-
дована. За што и отдарованымъ стал¬
ся, ижъ на немъ Христосъ Господь Цер¬
ковъ свою збудовалъ, то есть, ижъ тое
вызнанье, которое учинилъ Петръ, въ
фундаментъ будованю Церкви своей по¬
ложилъ, абы кождый, въ него вѣрова-
ти хотящій, на томъ ся фундаментѣ,
то естъ на томъ1 отъ Петра учиненомъ
вызнаню, будовалъ, и такъ въ будованью
церковномъ зоставалъ. ПІто одного и
тогожъ естъ розуму съ овымъ, іпто бо¬
жественный апостолъ Павелъ о збудо-
ваню вѣрныхъ въ посланіи своемъ до
Ефесеовъ мовитъ: «збудовани на фунда¬
ментѣ апостоловъ и пророковъ» 3). Не
ижъ бы Петра и самыхъ апостоловъ и
пророковъ особы были фундаментомъ
Церкве, але ижъ они найпервѣй тую
науку, взятую отъ Бога, оповѣдали и
оголоіпали, на которой вѣрный будова-
ии быти мѣли. Которымъ способомъ не
на одномъ толко Петрѣ будована.естъ
Церковъ, але и на другихъ апостолѣхъ.
Чому ся и божественный Василій Вели¬
кій, на первую главу Ісаіи пророка вы¬
кладъ чинячи, иодписуетъ: Церковъ Хри¬
стову на апостолахъ и пророкахъ, ко¬
торый фундамента оной заложили, збу-
довану быти повѣдаетъ. Тоежъ ся и Ори¬
гена въ томъ, которое ся зъ него при¬
вело, свѣдоцтвѣ найдуетъ. Вѣдати теды належитъ, ижъ што учи-
телеве церковный посполите и на вѣ¬
рѣ, и на вызнаню, и на каменѣ, и на
Христѣ, и на Петрѣ Церковъ Христо¬
ву збудовану быти повѣдаютъ,—добре
и зъ собою и зъ Христовыми словами ’) Въ подлинникѣ по ошибкѣ поставлено
«по». У Толстова правильно. ’) Ефес. гл. 2, ст. 20: «назданн бывше па основаніи апостолъ и пророкъ». Библиотека "Руниверс1