История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
357 «ПАЛИНОДІЯ», СОТ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 358 товъ было. Отожъ тутъ нѣмашъ жад¬
ной прерогативы Петра святого. А ижъ суть нѣкоторый учителеве, яко-
смо рекли, который на Петрѣ и на
Павлѣ Церковъ Христову збудованую
бьгги рекли, и которіи ихъ отъ Христа
каменя каменями называютъ,—лечъжад-
ного зъ нихъ не найдуемо,- который бы,
Петра каменемъ и фундаментомъ будо-
ванья церковного назвавши, черезъ тую
метафору монархою церковнымъ назна-
чоного иуставленого быти егорозумѣлъ.
Але всѣ, иле естъ ихъ, которіи его ка¬
менемъ зовутъ, або на немъ збудова¬
ную быти Церковъ повѣдаютъ, въ той
сенсъ фундаментомъ Церкви быти его
розумѣютъ, же онъ—або вѣру бозства
Христова напервѣй оказале оголосилъ,
на которой вся Церковъ ся фундуетъ,
або же вѣры твердость, — або же онъ,
першій въ личбѣ и выборнѣйшій зъ свя¬
тымъ Павломъ зъ дванадцати апосто¬
ловъ, Еѵангеліе по свѣту разсѣвалъ. За
чшгь оба, особливе, надъ иншихъ апо-
столове святыхъ, ровный маютъ титулъ
тотъ «верховный апостолы». Жадногоед-
накъ оттоль единовладства, першенства
и» Петровы, н» Павлови не доводятъ.
А который бы съ тыхъдвохъ найстаршій
былъ—святый учители о томъ не учи¬
нили декрету. А на доводъ того по¬
кладаю св. Амвросія (въ словѣ 63, на
похвалу св. апостола Петра и Павла),
который такъ мовитъ: «Благословенный
Петръ и Павелъ цѣлюютъ межи всѣми
апостолами и особливе нѣякоюсь пре-
взятостью переходятъ. Лечъ межи ни¬
ми который бы надъ которого мѣлъ бы¬
ти перекладанымъ, нѣтъ певности».
Поты Амв))осій. А Златоустъ, на по¬
сланіе до Галатовъ, гл. 2, мовитъ: «апо¬
столъ Павелъ себе другимъ честю ровно '
оказалъ: и не толко ся онымъ, але и
верховному ровнаетъ», объясняючи, ижъ !
кождый зъ нихъ ровную одержалъ до- стойность. А зась св. Амвросій |0), «О
втѣленыо», мовитъ: «вы теды кого мене
быти мовите? Петръ заразъ, мѣстца непре-
поминаючи своего, першенствосправуетъ,
апершенство [згола] ")вызнанья,не—че¬
сти, першость вѣры, не — порядку». И
еще послухай, што св. Іоаннъ Злато¬
устъ (на Матѳея. 13, оміліа 46) ооу|ха-
тіхш<; мовитъ: «гды теды Петра инымъ
прекладалъ, зъ Яковомъ посполу и Іо¬
анномъ. Чему, прошу тя, прекладалъ? Чи¬
ли для знаменій? Отъ всѣхъ бовѣмъравно
трудоватыи очищени бывали, умерлыи
воскрешаны, и всѣмъ еднако владзу далъ.
Отколже три оный прекладани были? Ня>
за правды едно и зъ цноты великоду¬
шія ». Поты Златоустый. Святый Кипріянъ
(въ трактатѣ третемъ о едности церк-
ве) мовитъ: «тоежъ были другій апо¬
столы, што былъ и Петръ, ровною спо-
лечностью приоздобленіи чести и влад-
зы». Съ тыхъ теды учителей святыхъ до¬
водовъ вѣдатись ясно даетъ, ижъ свя¬
тый Петръ межи апостолами аиѣ достоин¬
ствомъ, анѣ честью, анѣ порядкомъ,
анѣ владзою не продкуетъ, только нѣя¬
коюсь превзятостью и сердечностью и
спанялостью ума. А если который зъ учителей церков¬
ныхъ Петра для того чинитъ монархою
церковнымъ, же ся на немъ збудовану
быти Церковъ мовитъ, нехай намъ от-
ступникове укажутъ. Мы зъ учителей
святыхъ довести того — речъ не толко
трудную быти мовимъ, але и неможную.
Въ чомъ якъ тыижъ святый учителеве са¬
ми себе выкладаютъ—слухай. Августинъ
святый, въ главѣ 21, книги первой «Ре-
трактаціи» (въ книзѣ напротивъ листу
Донатового писаной): «реклемъ, мовитъ,
| на нѣкоторомъ мѣстцу о апостолѣ Пе¬
трѣ, же на немъ, якобы на опоцѣ, ,0) глава 4. ") Такъ у Толстова. Библиотека "Руниверс1