Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
355 < ПАЛИНОДІЯ \ СОЧ. ЗАХАРІИ КОІШСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 356 «Будовати абовѣмъ Церковъ Христо¬
ву — мовитъ божественный Златоус-
тый !)—не иншее што естъ, толко пропо-
вѣдати. Которое, мовитъ, бу’дованье дѣя-
лося отъ всѣхъ апостоловъ, не выймуючи
жадного, — же гды всѣ, ведлугъ силы,
данной кождому зъ нихъ, еднако и заров-
по въ навороченью народовъ до познанья
нравдивого Бога и до вѣры Христовы
працовали. И презъ тыхъ, мовитъ, людій,
простыхъ неуковъ, Церковъ свою збудо-
валъ, тую, которая ся теперъ по всѣхъ
всего свѣта концахъ распростираетъ». Поневажъ теды, якъ мовятъ отступ-
никове, обѣтницу учинилъ Петрови
Іисусъ Христосъ, гды до него реклъ
«и на томъ камени збудую Церковъ
мою», же мѣлъ на немъ збудовати Цер¬
ковъ свою,—пытаемо ихъ: гдѣ тую обѣт¬
ницу сполнилъ? Чого поки не покажутъ,
поты плонне сіи слова Христовы на
свою монархію затягаютъ; бо тутъ
толко обѣтница ся чинитъ, а не самая
ся речъ въ скутку дѣетъ. Если рекутъ,
же на онъ часъ, гды речено ему было
< паси овца моя», теды слова сіи Хри¬
стовы «на томъ камени збудую Цер¬
ковъ мою» напрасно, якомъ напредъ
реклъ, затяганы бываютъ на едино-
владство Петрово. Бо, если тогды еже2)
выполнилъ то Іисусъ Христосъ, што тутъ
обѣцалъ, теды тутъ еще не естъ тымъ
чиненъ, чимътамъ мѣлъ быти учиненъ. Показати теды, якомъ реклъ, отступ-
никове повинни первѣй: гдѣ, и коли,и
якъ тая обѣтница Христова зыстилася:'
тожъ то, штосмо мы зъ божественнаго
Златоустого указали, а не што они зъ мир¬
ныхъ думъ своихъ збираютъ наводити? Истиненъ заисте естъ въ словахъ сво¬
ихъ Іисусъ Христосъ! Але люде многій
въ вырозумѣнью або рачей въ выворо- *) Злат., въ словѣ «напротивъ поганъ». *) Это слово лишнее. Его нѣтъ и въ Тол¬
стовскомъ спискѣ. чанью словъ Его сутъ ложны. Правди¬
вый теды слова Христовы въ обѣтницы
сей, православный кождый, такъ прав-
диве розумѣй, якъ тя тыижъ святый
учителеве церковный розумѣти учатъ,
который не на Петрѣ Церковъ Хри¬
стову збудовану быти повѣдаютъ, але
на фундаментѣ пророковъ и апосто
ловъ 3), на самомъ камени угодномъ
Іисусѣ Христѣ 4). А хочай дванадцатъ
фундаментовъ Апокалипсисъ спомина-
етъ, еднакъ не будетъ ся тотъ б) за
самый кгрунтъ будованья, але за ка¬
менья великіи, который суть близко
фундаменту (презъ ех 9е|леХіоо еур;
сполъ знать 6)- называются фундамента,
вмѣсто частій фундаментовыхъ). А то
для фундаменталной науки о Христѣ.
Которою и мовою всѣ апостолы, а нѣ¬
которыя и на писмѣ давали, а не самъ
святый Петръ. Якъ мовитъ п): «ведлугъ
ласки, которая естъ дана, якъ умѣет-
ный будовничый фундаментъ заложи-
лемъ». Дванадцатъ теды фундаментовъ
естъ наука, отъ дванадцати апостоловъ
проповѣданая. Яко и апостолъ Павелъ
повѣдаетъ о первой особѣ (§іс)8) мовячи:
«жемъ усиловалъ проповѣдати еѵанге-
лію, не тамъ гдѣ бы былъ менованый
Христосъ, абымъ на чужомъ фундамен¬
тѣ не будовалъ» 9). Ижъ теды всѣ апо¬
столы фундаментъ заложили такъ вѣрне
и досконале кождый зособна на своемъ
мѣстцу, якобы дванадцатъ фундамен- 8) Ефес., гл. 2, 20: «наздани бывше на
основаніи апостолъ и пророкъ, сущу врае-
уголну самому Іисусу Христу*. *) Апокал., гл. 21, ст. Н. 6) Толст.: «не берется тутъ». в) Толст.: «полвзятье»,точнѣе:«сполвзятье». 7) Августипъ, на Псал. 39. 8) У Толстова «о первой» нѣтъ; потому
слѣдующее слово читается «о собѣ*. 9) Римл., гл. 15, ст. 20: «сице же потщах-
ся благопѣстити, не идѣже именовася Хри¬
стосъ, да не на нуженъ основаніи созижду*. Библиотека "Руниверс1