Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
«ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕПСКАГО, 1021 ГОДА. 354 353 живаго» и збудовану быти на Христѣ
Сынѣ Божомъ то выразными словы
твердятъ, же Церковъ Христова не
есть на Петрѣ ^збудована (лечъ быти
збудованой на Петрѣ, и не быти,—суть
речи собѣ противный), абы теды въ
науцѣ учителей святыхъ згода и еди¬
номысліе зоставало, и мы слова тыи
противный згодны быти знали,—вѣдати
належитъ, ижъ Господь нашъ Іисусъ
Христосъ, мовячи до Петра «и я тобѣ
йовлю, же ты естесь Петръ, а на томъ
намени збудую Церковъ мою», чинитъ
обѣтницу, же хощетъ збудовати Цер¬
ковъ свою (ведлугъ нѣкоторыхъ учите¬
лей церковныхъ, якосмо преложили)
на вѣрѣ або на вызнанью Петровомъ,
або иа самомъ Христѣ. Поневажъ теды
охступникове наши зъ збудованой на
Петрѣ Церкви то мѣти хотятъ, абы, за
тымъ таковымъ на немъ отъ Христа
Господа Церкви своей збудованьемъ,
онъ, мимо всѣ иншіи апостолы, самъ
одинъ зоставалъ всей Церкви Христовы
и самыхъ спол-апостоловъ своихъ па¬
стыремъ, правителемъ и учителемъ и
судіею особливымъ и удѣлнымъ,—по-
винни то намъ показати: гдѣ, коли и
которыми словами Іисусъ Христосъ учи-
неную обѣтницу тую сполнилъ, и якъ
сполненая тая обѣтница Петра святого
церковнымъ ионархою чинитъ, яковымъ
его отступникове мѣти хотятъ? Чого
же мы примо, якъ речи неслушной и
жаднымъ писиомъ довестися немогу¬
чей. Они то намъ винни были показа¬
ти и довести, же такъ есть въ речи
истотне, якъ словами удаютъ омылне.
Але же того жадными слушностями, не
риючи писма Божого свѣдоцствы, або
святыхъ учителей церковныхъ наукою
не доводятъ, толко просто такъ де-
кретуютъ: «Іисусъ Христосъ на Петрѣ
эбудовалъ Церковъ свою, пре то Петръ
есть Церкви Христовой монархою!» РУССКАЯ ИСТОРИЧЕСКАЯ БПІШОТЕКА. Іисусъ Христосъ мовитъ «збудую», а
они мовятъ «збудовалъ»! Учинилъ обѣт¬
ницу Іисусъ Христосъ Сгмонови, же
мѣлъ назвати его Кифою, гды до него
реклъ «ты наречешися Кифа» 4). Не
назвалъ его тогды, але толко назвати
обѣцалъ. Колнжъ сполнйлъ ему тую
обѣтницу? Тогды, коли до него реклъ
«ты естесь Петръ». Учинилъ тойже
Іисусъ Христосъ томужъ Сѵмонови
обѣтницу, южъ Петромъ названому,
же мѣлъ дати ему ключи. Царства не-
бесного, гды до гіего реклъ «и дамъ
тобѣ ключи» Царства небесного». Не
далъ ему тогда, але толко обѣцалъ.
Колнжъ далъ? «Тогды—мовитъ боже¬
ственный Ѳеофилактъ—гды ему зо всѣ¬
ми апостолами сполечне было речено:
«которымъ отиустите грѣхи, суть имъ
отпущоны, и которымъ задержите, сутъ
задержаны». Повинни теды отступникове показати
первѣй: гдѣ, коли и которыми словами
Петрови Іисусъ Христосъ обѣтницу тую
зыйстилъ, а тогды мовити, же на Пет¬
рѣ чловѣцѣ збудовалъ, и наводити не
то еруш Петръ есть Церкви Христовой
удѣлнымъ монархою, але ово, ведлугъ
божественнаго Златоуста 5): «Петръ пре
то назначалъ бываетъ на пастырство
Церкви Христовой, и не одному наро-
дови, якъ Іеремія, але всему свѣту,
всѣмъ народомъ, лечъ не самъ, але всѣ
апостолове». Петру обѣцаны ключи., але
всѣмъ заровно и заедно даны; Христосъ
будованье презъ себе Церкви обѣцуетъ,
але всѣ заровно и заедно на тое Церк¬
ви будованье суть высланы, гды имъ
было речено: «шедше научѣте вся на¬
роды» * *), або «шедше въ міръ весь
проповѣдите евангеліе всей твари» ,). *) Іоанна, гл. 1, ст. 42. *) Злат., бес. 51, на Матѳея. 6) Матѳ., гл. 28, ст. 19. ') Марк., гл. 16, ст. 15. 12 Библиотека "Руниверс1