История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
351 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТКНСКАГО, 1621 ГОДА. 352 рогось ты вызналъ збудую церковь ною.
Камень абовѣмъ былъ Христосъ, на
которомъ фундаментѣ и самъ Петръ
естъ набудованъ. Поневажъ фундамен¬
ту иншого н»хто не можетъ положити,
прочъ того, который естъ положенъ,
который естъ Іисусъ Христосъ». И зась
тойже въ словѣ 13, о словахъ Господ¬
нихъ. «Затымъ—мовитъ—придаетъ «и
я тобѣ мовлю», якобы тежъ реклъ, по¬
неважъ жесь ты мнѣ реклъ «ты естесь
Христосъ Сынъ Бога живого», и я пре
то тобѣ мовлю, же ты естесь Петръ.
Сѵмономъ передъ тымъ былъ званый;
тое зась имя ему, абы Петромъ былъ
званъ, отъ Христа Господа наложено
естъ; и то, абы тоею фигурою значилъ
церковь. Ижъ бовѣмъ Христосъ — ка¬
мень, Петръ — людъ христіанскій.
Петра бовѣмъ началное имя естъ, для
того Петръ отъ пётры, то естъ: каме¬
нистый отъ камене, а не тетра отъ
Петра, не камень отъ каменистого.
Якъ не отъ христіанина Христосъ, але
отъ Христа христіанинъ называется.
Ты естесь, теды мовитъ, Петръ, а на
томъ камени, которогось вызналъ, на
томъ камени, которогось позналъ, мо-
вячи «ты естесь Христосъ Сынъ Бога
живого», збудую церковь мою: то естъ,
на мнѣ самомъ, Сынѣ живого Бога збу¬
дую церковь мою. На мнѣ збудую тебе,
а не мене на тобѣ. Абовѣмъ хотячи
чловѣци будоватись на чловѣцехъ,
мовили «я естемъ Павловъ, я Апполо-
совъ, я Бифинъ» ') то естъ Петровъ,—
апостолъ зась Павелъ, гды позналъ,
же его предпочитаютъ, а Христомъ пого-
ржаютъ: «зажъ ся—мовитъ—роздѣлилъ
Христосъ? изали Павелъ ва васъ укри-
жованъ естъ, або во имя Павлово окре- ') 1 Ворвнѳ., гл. 1, ст. 12. *) 1 Кор., гл. і, ст. 13: «еда раздѣлися Хри¬
стосъ? ѳда Павелъ распятся по васъ, или
во имя Павлово крестистеея?» щенны естесте?» *). Якъ не въ Павлово,
такъ анп> въ Петрово, але во имя Хри¬
стово. Абы Петръ збудованъ былъ на ка¬
мени, а не камень на Петрѣ,—зъ тыхъ
теды учителей церковныхъ и зо всѣхъ
иншихъ вышеменованыхъ выразне вѣ-
дати дается: на вѣрѣ або вызнанью
уфундовану быти Церковь и на Христѣ
камени краеуголномъ, отъ которого
Петромъ Сѵмонъ естъ названъ. Зачимъ
первый той отступниковъ нашихъ роз-
дѣлъ, прочъ голыхъ словъ, н»чого въ
собѣ не маетъ. А ижъ въ немъ того
доводятъ, чого н»хто не притъ 3), же
| учителсве церковный нѣкоторый на
| Петрѣ Церковь Христову збудовану бы-
I ти повѣдаютъ, а якимъ способомъ ма-
! ютъ розумѣти, въ наступуючомъ вто-
і ромъ артикулѣ видочне, за помочью
; Божіею, , зъ писмъ тыхъ же святыхъ
* учителей церковныхъ окажу. і Части I, гоздѣлу I, артикулъ 2. і і Поневажъ учителеве церков-
інми мовити звыкли на Пе¬
трѣ збудовану быти Церковь
Христову—якъ ся то отъ насъ
розумѣти маетъ? и ижъ не ва
самомъ Петрѣ, але на всѣхъ
апостолахъ збудована естъ
Церковь Христова. Нѣкоторый зъ учителей церковныхъ
пишутъ — на Петрѣ збудовану быти
Церковь Христову. Ажесмо въ преложо-
номъ артикулѣ зъ божественныхъ учи¬
телей церковныхъ слышали речъ нѣяко
противную, который, повѣдаючи Цер¬
ковь Христову збудовану быти на вѣрѣ
або на вызнанью, отъ Петра учяне-
номъ, то есть, на словахъ побожности
овыхъ «ты естесь Христосъ Сынъ Бога *) У Толстова: «зритъ». Библиотека "Руниверс'