Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
347 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 348 камени—ловитъ—Моисея постановенье
бываетъ *), абыся поставѣ Божой при¬
смотрѣлъ. Поневажъ если хто вѣры
твердости мѣти не будетъ, бозкой той
притомности не узнаетъ. О которой
твердости Христосъ Господь мовитъ: на
томъ камени збудую церковь мою».
Феликсъ Третій того имене епископъ
Римскій (въ посланіи своемъ третемъ,
тому 1, части второй) такъ Христа мовя-
чого приводитъ: «блаженъ естесь, Сѵ-
моне варъ Іона, же тѣло и кровъ не
объявило тебѣ, але Отецъ мой небес¬
ный, и на томъ вызнаню збудую цер-
ковъ мою». То два папежѣ зъ нами въ
власной своей имъ справѣ напротивъ
отступниковъ. Придамъ и четвертого.
«Што пристойнѣйшого, што оказалшо-
го и надъ вшелякую збожность по-
божнѣйшого есть — мовитъ Адріанъ
Ііервый, епископъ Римскій (въ посланіи
своемъ четвертомъ, тому второго)—надъ
то, якъ блаженного Петра, верховного
пастыра церковного, щастливымъ выз-
наньемъ вызнанои вѣры держати фун¬
даментъ. Фундаменту (мовитъ учитель
народовъ) иншого шьхто не можетъ
заложити прочъ того, который есть по- і
ложенъ, который есть Іисусъ Христосъ.
Того то непорушного фундаменту твер¬
дость блаженный Петръ не зъ тѣла и
кръве, але зъ объявленья Отца небес-
ного до вызнаня подалъ. Гды, по вне¬
сенью нѣкоторыхъ обцыхъ ошьній * 2),
гато бы въ учениковъ его умыслахъ вѣра
справовала, Всевидицъ выбудовалъ 3)
самъ за себе и за всѣхъ. Одинъ за ед-
ность свѣдоцство вѣры выдалъ, мовячи:
ты естесь Сынъ Бога Живаго, и на-тыхъ-
мѣсгъ за вызнанье свое нагороды, безъжад-
ного на иншій часъ отлогу, доступилъ, <) У Толстова: «Моисей постановенъ бы¬
ваетъ». 2) Латин. оріпіо. 3) Толст. «сооружалъ» | ставшися посполъ зъ другимъ и одвер-
никомъ въ обѣтницы небеснымъ, и вя¬
занья и розвязанья душъ узнавца.
Гдыжъ и заразъ реклъ до него Хри¬
стосъ Господь: и я тобѣ мовлю, же ты
естесь Петръ, и на томъ камени збудую
церковъ мою, на томъ, мовитъ, каме¬
ни, которэгось вызналъ и отъ которо¬
го достунилесь назвиска достойности,—
на той твердости вѣры церковъ мою
збудую». То Адріанъ. Южъ теды от¬
ступникомъ не зъ нами справа, але зъ
власными ими своими пастырьми, бис-
купами Римскими, который, надъ солн¬
це яснѣй, то признаваютъ, же не на
Петрѣ, але на вѣрѣ и на вызнанью.
отъ Петра учиненомъ, Церковъ свою
Христосъ Господь збудовати обѣцалъ,
на ней и збудовалъ. Але абымъ ихъ або овымъ «облоч¬
нымъ свѣтлымъ столпомъ» 4), который
шолъ зъ Егѵпту передъ людомъ Ізра-
ильскимъ, розсвѣтилъ и уцѣломудрилъ
(што дай, Христе!), або позаду люду
того идучимъ хмурнымъ и темнымъ 5).
который Фараона носередъ моря непо-
стереглого впровадилъ и затопилъ (чо- I го имъ не зычу), накаралъ,—приведу
еще Іоанна Осмого, епископа Римского.
въ посланіи своемъ 54-мъ, тому трете-
го, такъ до цесара Костантинополского
мовячого: «абы за ласкавою помочью
Божіею незвитяженымъ велможности ва¬
шей раменемъ церковъ, голосомъ Хри¬
стовымъ на камени правдивой вѣры
уфундованую, завжды защшцати и отъ
шкодливыхъ а окрутныхъ поганьскихт
наѣздовъ побожнымъ умыслу передся-
взятьемъ боронити моглисте». Стефант
зась Шестый, епископъ Римскій, въ то¬
мѣ десятомъ Баронѣушовомъ въ року
886-мъ, числѣ 26-мъ: «каѳолицкая— 4) Исходъ, гл. із, ст. 21. | 5) Исходъ, гл. 14, ст. Ю—20. Библиотека "Руниверс1