Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
343 «ПЛЛШІОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОНЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 344 а когорыежъ то суть слова: «небо и зем¬
ля нереминутъ, а слова мои не пере¬
кинутъ»; и которыижъ мовы который
слова: «ты естесь Петръ, и на томъ ка¬
мени збудую церковъ мою, и брамы адо¬
вы не неремогутъ ей». На томъ камени,
реклъ, на пётрѣ: не на человѣцѣ бо-
вѣмъ, але на вѣрѣ збудовалъ церковъ
свою. А иітожъ была за вѣра? Тая: ты
естесь Христосъ Сынъ Бога живаго. Ка¬
менемъ нареклъ церковъ, навалности
приймуючую и нехвѣючуюся '). Церковъ
абовѣмъ Христова преслѣдованья вше-
лякіи пріймуетъ, еднакъ незвитяжона
зоставаетъ. Лечъ спытаешъ, если ма¬
етъ тое будованье —каменье, албо дере¬
во, албо желѣзо? Не мовитъ, не естъ
бовѣмъ въ ней матеріалное будованье,
бо еслибы таково было, розвалилобыся
за часомъ. А вызнанья благочестія ане
бѣсове, ани иныпое якое створенье
звитяжитн не могутъ, Сйѣдчатъ муче-
ници, которыхъ ребра стругано, але
вѣра ненереломлена зостала». И далѣй,
—то Злахоустый святый. Уважай якъ и тутъ великій сей учи¬
тель церковный Зоуратіхш;, то естъ учи
телскою владзою вырокъ чинячи, вы-
разне особу Петрову выймуегъ и мо¬
витъ, же не на Петрѣ збудована естъ
церковъ. Штожъ надъ то выразнѣй рѣ-
чися можетъ? Тойже святый учитель, въ
книзѣ «Недоконченыхъ бесѣдъ» 2), на
главу 7 Матѳея, въ бесѣдѣ 8, мовитъ:
«Христосъ естъ премудрый мужъ, кото¬
рый збудовалъ домъ свой, то есть церковъ,
на камени, то естъ на моцности вѣры,
ін і’огіііисііпе Меі. Абовѣмъ и модность
вѣры опокою называется». То суть
слова Златоустого святого. Згажается
зъ тыми Златоустого святого словы и
святый КѵриллЪі Александрійскій па- ') Въ Толстовскомъ спискѣ искажено:
•вефляючуюся». 3) На полѣ: «Ішрегіесіі орегк». тріарха, въ діалогахъ своихъ зъ Ер-
міемъ въ книгѣ 4, мовячи въ тыи сло¬
ва: «камень, розумѣю, не иншее што
назвалъ, ено ненарушоную и моцную
ученика вѣру, на которой церковъ Хри¬
стова такъ вгрунтована и умоцнена есть,
абы не упала». Яковъ святый, въ Лѵ-
торгіи своей, мовитъ: «на утверженіе
святой своей каѳолицкои и аностолскои
церкве, которую збудовалъ на камени
вѣры, абы еи брамы адовы не звитя-
жили». Григорій святый Нисскій (въ
главѣ о читанью свѣдоцтвъ староза¬
конныхъ): «камень—мовитъ—вѣры Хри¬
стосъ, якъ фундаментъ; якъ самъ Хри¬
стосъ Господь до верховного апостола
мовитъ: ты естесь Петръ и на томъ
камени збудую церковъ мою, то естъ
на вызнанномъ Христѣ, ижъ реклъ былъ:
ты естесь Христосъ Сынъ Бога жива¬
го». Божественный Епифапій, въ ереси
59: «ижъ —мовитъ—вызналъ Петръ Хри¬
ста Сыномъ Бога живаго, услышалъ: на
томъ камени вѣры збудую церковъ».
Ѳеодоритъ, въ книзѣ своей на Пѣсни
Пѣсней, камень называетъ—«вѣры по-
божность правды вызнанье». Дамаскинъ,
святый, въ словѣ на Преображеніе Го¬
сподне: «Ты—мовитъ-естесь Христосъ
Сынъ Бога живого. Тая естъ моцная
оная и непорушная вѣра, на которой,
яко на Петрѣ, то естъ на камени, цер¬
ковь естъ уфундована, которой то пётрѣ
г~а'іи)с Штро? ёттсоѵодо; уёуоѵа?, то есть
слуіпне тезоимепитъ стался Петръ» 3).
Ѳеофилактъ святый, въ выкладѣ гл.
6 Матѳея: «ижъ вызналъ Христа Сыномъ
Божіимъ Петръ, реклъ до него Хри¬
стосъ, же тое вызнанье, которое вы¬
зналъ, фундаментъ будетъ вѣруючихъ;
такъ кождый чловѣкъ, который захо¬
четъ домъ вѣры будовати, той фунда¬
ментъ заложити повиненъ будетъ». *) Исидоръ Пилусіотскій, 236, КВ. 9, Библиотека "Руниверс1