Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
341 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ Вторый выкладъ, же черезъ имя «ка¬
мень» Петръ маетъ быти розумѣнъ. Тое
зданье або выкладъ естъ учителей мно¬
гихъ. Зъ которого выкладу, опачне вы-
розумѣного, монархію церковную на
Петрѣ будуютъ отступникове, зачимъ
тыхъ таковыхъ свѣдоцствъ въ першомъ
своемъ роздѣлѣ зажили. Ано тымъ та¬
ковымъ способомъ нетолко самъ Петръ
естъ каменемъ, але и другій апостолы
таковымъ же суть каменемъ. Третій выкладъ, же черезъ имя «ка¬
мень», который по Грецку тетра, а не
петров называется, самъ Христосъ ма¬
етъ быти розумѣнъ. А тое зданье або
выкладъ естъ Іеронимовъ, Августиновъ,
Кѵрилла, патріарха Александрійского,
въ книзѣ 3, на главу 33 Ісаіи, Тара-
сія, патріарха Константинонолского, въ
дѣяхъ (8) собору вселенского 7, и нѣ¬
которыхъ иншихъ 12). Четвертый выкладъ, же черезъ имя
«камень» вѣра або вызнанье, отъ Пет¬
ра учиненое, розумѣно быти маетъ, ко¬
торая вѣра отъ Христа-пётры Петромъ
естъ названая. Тое зданье або выкладъ
естъ многихъ учителей церковныхъ. Ко-
торіи всѣ чтыри выклады пристойне
уважаны и такъ вырозумѣваны, якъ ихъ
розумѣны быти тыи сами учителе нау¬
чаютъ, суть важны. То такъ преложивши, мы, православ¬
ный, всѣ тыи учителей церковныхъ вы¬
клады пріймуемо, кождый зъ своимъ ему
надежнымъ и власнымъ вырозумѣпьемъ.
На овыхъ еднакъ двохъ остатнихъ,
якъ напристойнѣй до интенціи ,3)
словъ Христовыхъ споряженыхъ, влас-
ие полегаемъ 14), же черезъ камень “) Въ книгѣ 2 на Іова; въ книгѣ 1 на
гі. 7 Матѳ, и на гл. 33 Исаіи; въ словѣ 13
о словахъ Господнихъ; и въ трактатѣ 124
на Іоанна. ,а) На полѣ: «предсявзятя*. “) Въ Толстовскомъ спискѣ: «полагаемо». КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 342 ; той, гды мовитъ Іисусъ Христосъ: «на
томъ камени збудую церковъ мою»
—самого Христа або вѣру и вызнанье,
отъ Петра учиненное, отдѣлне, безъ
жадного отноіпеня до особы Петровы
взятое, розумѣемо. А же на вѣрѣ и
вызнанью, якъ на камени, церковь свою
Христосъ збудовати обѣцалъ, и на той
збудовалъ, овыхъ святыхъ учителей цер¬
ковныхъ на доводъ приводимо: напродъ,
Златоустого святого, который, въ бесѣ¬
дѣ 54 на главу 16 Матѳеа, слова тыи
Христовы выкладаючи мовитъ: «я то-
бѣ мовлю, ты естесь Петръ, и на томъ
камени, збудую цёрковъ мою, то естъ,
на вѣрѣ вызнанья». Уважай, ижъ тутъ Златоустъ святый
бо^ііатіхшс, то естъ, якъ учитель, учи-
телско декретуючи, мовитъ, же на вѣрѣ
вызнанья, або на вѣрѣ и на вызнанью 15)
! збудовалъ Христосъ церковъ свою, то
| естъ, людъ, который въ него кре-
; стился и право увѣрилъ. Уважай тмжъ
притомъ, ижъ самъ Христосъ буд[у]етъ,
і а не хто иншій, и ижъ «церковъ, мо-
; витъ, мою», а не «твою». Тойже учи¬
тель, въ бесѣдѣ 82 на главу 26 Матѳея:
і «на вызнанью, мовитъ, Петровомъ цер-
ковъ свою Христосъ збудовалъ и ого-
I родилъ». Въ тойже способъ мовитъ и
въ выкладѣ первой главы посланія до
Галатовъ, на самомъ початку. Слухай
же еще того святого Іоанна Златоусто¬
го, якъ въ своемъ на пентикостію Ка¬
занью, которому початокъ «днесь намъ
земля небобысть», мовитъ: «приведемо
въ посродокъ и увидмо, бы снатъ коли
не отпали, неже бымъ вонтпилъ, мо¬
влю то, але 1в) еретикомъ уста затыкаю; ,6) Послѣ этого въ Толстовскомъ спискѣ
добавлено противъ Синодальнаго: «а вы-
званіе то есть которое Петръ вызналъ: ты
еси Христосъ Сынъ Бога живаго, и на томъ
вызнанью соорудилъ ». 1в) У Толстаго этого союза нѣтъ. Библиотека "Руниверс1