Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
339 «ПАЛИНОДІИ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 340 дый на камень сей"сокрушится, а на него
же падетъ сотретъ его» 1). И боже¬
ственный апостолъ Павелъ а): «се пола¬
гаю въ Сіонѣ камень нретыканія, и ка¬
мень соблазны, и всякъ вѣруяй въ онь
не постыдится»3). Божественный еѵан-
гелистъ Лука: «сей камень укоренный
отъ васъ зиждущихъ, бывый во главу
углу» 4). И божественный апостолъ
Петръ: «понеже вкусисте, яко благъ
Господь, къ немуже приходяще, каме-
ню живу, отъ человѣкъ убо уничижен-
ну, отъ Бога же избранну, честну» 5).
Же тежъ наконецъ естъ и фундамен¬
томъ церковнымъ Іисусъ Христосъ, бо¬
жественный апостолъ Павелъ ясне о
томъ вѣдати даетъ, гдѣ мовитъ: «осно¬
ванія иного никтоже можетъ положити,
паче лежащаго, еже естъ Іисусъ Хри¬
стосъ» °). Што все [въ] фундаментъ па початку
отповѣди сей моей на то заложилемъ, абы
кождый православный вѣдалъ, же Іисусъ
Христосъ въ Церкви Своей святой всѣ
уряды церковный на собѣ власне но¬
ситъ Самъ, ц ижъ всѣхъ тыхъ урядовъ
апостоловъ своихъ святыхъ заровно и
еднако быти удостоилъ, жадного надъ
иншихъ въ нихъ не прекладаючи 7). От¬
толь божественный великій Василій:
«достоенства—мовитъ—свои Іисусъ Го¬
сподь даруетъ иншимъ, самъ еднакъ не
безъ нихъ зоставаетъ. Свѣтлостью естъ,
а мовитъ: вы естесте свѣтлость свѣту.
Священникомъ естъ, а священники чи¬
нитъ. Овцею естъ, а мовитъ: ото васъ *) Матѳ., гл. 21, СТ. 42 > 44. а) Въ подлинникѣ по ошибкѣ поставленъ
«Петръ*. Впрочемъ и у апостола Петра (I
іюсл , гл. 2, ст. 6) есть сходное мѣсто: «се
полагаю въ Сіонѣ камень краеуголенъ, из¬
бранъ, честенъ: п вѣруяй въ онь, не посты¬
дится». 3) Римл. гл. 9, ст. 33. *) Дѣли , ГЛ 4, ст. И. *) 1 Петр , гл. 2, ст. 3—4 *) 1 Кор , гл. 3, ст. 11. 7) Въ обоихъ спис. ошибка: «нрикладаючи». і посылаю, якъ овцы межи волки. Каме¬
немъ естъ, и камень чинптъ. То, што
естъ его, и слугамъ своимъ даруетъ» 8). Положивши теды то заре<чъ слушную * * 9 10)
же въ Церкви Своей святой Іисусъ
Христосъ повшехнымъ естъ пастыремъ,
архипастыремъ, іереемъ, архіереемъ, го¬
ловою, каменемъ, фундаментомъ, а за
тыми послѣдователне положивши и ово,
же вся Церковъ Христова естъ овцами
Его,людомъ Его,тѣломъЕгои домомъ Его,
на немъ самомъ набудованымъ,—присту¬
паю, за помочью Христа Бога моего, до
знесеніа первого роздѣлу стороны про¬
тивной, который въ собѣ за положенье
маетъ слова Христовы овыи: «я тежъ
тобѣ мовлю, ижъ ты естесь Петръ, й
на томъ камени збудую церковъ мою,
и брамы адовы не перемогутъ ей» 10).
Зъ тыхъ словъ найпереднѣйшій доводъ
берутъ противный, яко бы на Петрѣ
Христосъ збудовалъ церковъ, то есть,
на особѣ Петровой. А ты, правовѣрный,
слухай правдивыхъ выкладовъ, подлугъ
святыхъ богослововъ и учителей цер¬
ковныхъ Грецкихъ и Латинскихъ. Лечъ,
для снадеѣйшого твоего понятя а для
поряднѣйшей моей отповѣди, покладаю
тобѣ первѣй, нп»мъ отступникомъ отпо-
вѣдати* почну, выкладъ тыхъ преложе-
ныхъ словъ Христовыхъ, который обно¬
сится чворакій. Первый—ижъ черезъ имя «Петръ»,
то естъ: отъ камене, каменный, албо
камень, кождый вѣрный чловѣкъ розу-
мѣнъ быти маетъ; и на кождомъ тако¬
вомъ, якъ на камени, Церковь Свою
Христосъ будовати обѣцуетъ. А тое
зданье и выкладъ естъ Оригеновъ и
Амвросіевъ 11). *) Василій на Исаію, гл. о покаяніи. 9) На нолѣ: «певвую». 10) Матѳ., гл- 16, ст. 1В. •') Въ тракт. 1 на Матѳея, на Луку, ки.
6, гл. 9. Биб/іиотека "Руниверс1