История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
337 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ КОІІЫСТЕИСКАІ'О, 1621 ГОДА. 338 менемъ краеуголнымъ, ведлугъ ясныхъ
писма святого свѣдоцствъ, же есть па¬
стыремъ, самъ о собѣ свѣдоцство вы¬
даетъ мовячи: «Азъ есмь пастырь до¬
брый, и знаю моя, и знаютъ мя моя,
якоже знаетъ мя Отецъ, и азъ знаю
Отца, и душу мою полагаю за овца, и
иныи овца имамъ, яже не суть отъ дво¬
ра сего, и тыя ми подобаетъ привести,
и гласъ мой услышатъ, и будетъ едино
стадо и единъ пастырь» 1). И божествен¬
ный апостолъ Петръ: «бѣсте— мовитъ —
яко овца заблуждшая неимущыя пастыря,
но возвратистеся нынѣ ко пастыру и по¬
сѣтителю душъ вашихъ». Же естъ ар¬
хипастыремъ албо началникомъ пасты¬
рей, тойже божественный апостолъ Петръ,
свѣдоцство о немъ выдаючи, мовитъ: «старца иже во васъ молю пасѣте еже во васъ|стадо Божіе и явлшуся пастырей началнику, пріймете неувядае¬
мый славы вѣнецъ»2). Же естъ и іереемъ,
то естъ, священникомъ, божественный
псалмопѣвецъ вѣдати даетъ, гдѣ мовитъ
о немъ: «ты еси іерей во вѣки по чину
Мелхиседекову» 3)' и божественный апо¬
столъ Павелъ: «явѣ естъ, яко отъ ко¬
лѣна Іюдова восія Господь нашъ, ему
же колѣну Моѵсей о священствѣ ни-
чтоже глагола. И лишше еще явѣ
есть отъ сего, яко но подобію Мелхи¬
седекову востанетъ священникъ инъ,
иже не по закону заповѣди плотскія
бнсть, но по силѣ живота неразрушен¬
наго: свѣдителствуетъ бо, яко ты еси
священникъ во вѣки по чину Мелхи¬
седекову» 4). Же естъ архіереемъ, то
естъ первосвященникомъ, божественный
апостолъ Павелъ, о немъ свѣдителство
выдаючи, мовитъ: «Христосъ не самъ
себе прослави быти первосвященника, 4) Іоан., гл. ю, ст. 14—16. *) 1 Детр., гл. 6, ст. 1-2, 4. *) Дсал. 109, ст. 4. .4) Евр., гл. 7, ст. 14—17. но глаголавый къ нему: Сынъ мой еси
ты, Азъ днесь родихъ тя» 5). И зась
тойже Сынъ Божій нареченъ отъ Бога
первосвященьникъ по чину Мелхиседе¬
кову. И еще: «такова имамы первосвя¬
щенника, иже сѣде одесную престола
величествія на небесѣхъ, святилища
служитель и скиніи истинныя, юже со-
оружи Богъ, а не человѣкъ» в). О чомъ
тойже божественный апостолъ въ по¬
сланіи своемъ до Евреовъ іпироце. Же
естъ головою церкви, которая естъ тѣ¬
ломъ Его, тойже мовитъ: «естъ главд
церкви Христосъ, изъ него же все тѣло
составляется и сочинивается прилич-
нѣ» 7). И зась: «зане мужъ глава естъ
женѣ, якоже Христосъ глава церкви, и
той естъ Спаситель тѣлу» 8). И еще:
«вся покори подъ нозѣ его, и того да-
де выше всѣхъ церкви, яже естъ тѣло
его» 9). Же естъ каменемъ фундамен.
талнымъ и каменемъ краеуголнымъ бу-
дованя церковнаго, пророкъ Божій Исаія
свѣдчитъ мовячи: «сего ради тако гла¬
голетъ Господь, се Азъ вложу во осно¬
ваніе Сіоне камень многоцѣненъ, из¬
бранъ, краеуголенъ, честенъ во осно¬
ваніе Ему, и вѣруяй въ онь не посты¬
дится» 10). И божественный царъ и про¬
рокъ Давыдъ: «камень, егоже небрего-
ша зиждущій, сей бысть во главу углу.
Отъ Господа бысть си, и естъ дивна во
очію нашею» п)» И Христосъ Господь
самъ о себѣ до архіереевъ и фарисеовъ:
«нѣстели — мовитъ — чли николиже въ
писаніяхъ, камень егоже небрегоша зиж- і дущіи, сей бысть во главу углу. И па- I | 6) Тамъ же, гл. 5, ст. 5. •) Тамъ же, гл 8, ст 1 -.2: « соя- ! тымъ служитель юже водрузи — — т) Ефѳс., гл. 4, ст. 15—16
I * *) Тамъ же, гл. 5, ст. 23. 9) Тамъ же, гл. 1, ст. 22-23. 10) Исаія, гл. 28, ст. 16. **) Псалт. 117, ст. 22—23: « и есть і дивенъ во очесѣхъ нашихъ». Библиотека "Руниверс1