Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
333 * ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ странѣ святымъ, епископомъ же и пре-
свѵтеромъ, слугамъ же и исповѣдни¬
комъ, и прочіимъ всѣмъ церковникомъ
о Христѣ радоватися! Внегда убо Божіею благодатіею и
общими всѣхъ молитвами, предлежащій
вамъ подвигъ совершимъ и начати выш¬
няго званія достигнемъ, тогда и сію
нашу волю цѣлу быти хощемъ. На еже
мощи наша принести, еже о дрезвите-
рѣ и отци нашемъ Патроклѣ и братіи
нашей, Криспинѣ и Гордіи, сотщащем¬
ся людемъ Кѵриллу же и Марку, и
Саприкію Аммоніову, во еже положити
мощи наша подъ градомъ Зилонъ, въ
селѣ Саримъ. Аще бо и отъ различ¬
ныхъ селъ есмы вси, по убо и единого
тожде покоя изволихомъ вси положеніе.
Понеже бо и общій положихомъ стра¬
данія подвигъ, общій сотворихомъ покой
съложити въ предреченномъ селѣ. Сіа
убо и Святому Духу изволишася и намъ
годѣ бшпа. Сего ради мы еже о Аетіи
и Евтихіи, и прочій еже о Христѣ бра¬
тій нашихъ, молимъ господи наша ро¬
дителя и братію, всякоя печали и мол¬
вы кромѣ быти, братолюбиваго же об¬
щенія почести уставъ, и мысли нашей
скоро еъноспѣшити, яко да послушанія
и милости велику мзду отъ общаго От¬
ца нашего нріймете. Еще же и молимъ
всѣхъ: никому еже изъ пещеры «зяти
мощи наша, у себе съхранити, но еже
вкупѣ собранія попекшися, отдати пред¬
реченнымъ. да и тщанію сему показавмй
и благонравію съвершенное, тѣхъ тру¬
довъ милости прибытокъ прійметъ. Яко-
же Марія, при ждавши у гроба Христо¬
ва и прежде всѣхъ узрѣвши Господа,
первая радости и проповѣданія и бла¬
гословенія пріяхъ благодать. А щели же
кто хотѣнію нашему съпротивится, бо¬
жественнаго убо приобрѣтенія чюждЪ
да будетъ, прослушанію же всякому
подсужденъ. Маломъ хотѣніемъ изгу- КОІШСТЕНСКАГО, 16*21 ГОДА. 334 і бивъ праведное, сѣщи насъ другъ отъ
друга, елико иже на ся нудяся, ихъ
же Святый Спаситель нашъ своею бла¬
годатіею, и промышленіемъ, и вѣрою
сопряже. Ащели же и отрочищъ Евно-
! икъ, маніемъ человѣколюбца Бога, на
тойжде подвига достигнетъ конецъ, та-
жде намъ сподобится обитель. Аще же
соблюдется неврежденъ Христовою бла¬
годатію, или аще въ мірѣ истязанъ
будетъ, уиражнятися ему съ свободою
мученичеству нашему запоручаемъ и
заповѣди Христовы хранити молимся,
да въ великій день, еже съ нами вос¬
пріятія получитъ, понеже и въ мірѣ
тыяжде съ нами претерпѣ скорби. Еже
бо къ брату благонравіе, правду зритъ
Божію, а еже къ подобороднымъ и пре¬
слушаніе заповѣди Божія попираетъ.
Пишетъ бо, яко любляй неправду не-
иавидитъ свою душу. Тѣмъ же убо мо¬
лю васъ, брате Крисиине, и поручаю
всякого мірскаго сладострастія быти
чуждыхъ. Смагла бо и неблагокуплена
міру слава: яже въ малѣ убо цвѣтетъ,
и наки увядаетъ, якоже трава, скорѣе
нача ла пріемши конецъ. Прите щи же
паче восхощете человѣколюбцу Богу,
иже богатство неоскудное подаетъ иже
къ нему притекающимъ, время се уго¬
дно спастисл хотящимъ, независтно убо
подая покаянія иредуставлевіе, непри-
чаваяемо же житія дѣяніе, ничто же
прилагающихъ къ будущему. Не пра¬
ведно бо житія предложеніе. Но аще
позналъ еси, зри потребное и въ немъ
покажи благочестія пречистое. Да въ
немъ достигъ, предбывшихъ грѣховъ
отрыеши рукописаніе, въ немъ же бо
обрящу тя. рече, въ семъ и сужду ти.
Потщитесь убо въ заповѣдехъ Христо¬
выхъ обрѣстися непорочны, яко да убѣг-
нете неусыпный огнь. Понеже бо время
сокращено есть-, и паки воиіетъ Боже¬
ственный гласъ: любовь убо прежде Библиотека "Руниверс1