История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
323 «ПАЛИНОДІЯ), СОЧ. ЗАХАРІИ КОПНСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 324 святою вашею вѣрою буду[ю]чи себе, въ
Духѣ* Святомъ молячися, сами себе въ
любвѣ Божей захова[й]те, очекиваючи ми¬
лосердія Господа нашего Іисуса Христа
въ животъ вѣчный» !). Іеромонахъ Захаріа
Копистенскій. Въ словѣ лохвалномъ святому Аѳа¬
насію Богословъ Григорій мовитъ:
«былъ той часъ, гди речи наши квѣт-
нули и добре ся мѣли, кгды тая збыт-
ная и выставная языка быстрость, так¬
же и мѣстерная штучность въ богосло¬
віи ангь вступу не мѣла въ дворы Бо¬
жія». ЕГре то и я, до той старыхъ вѣ¬
ковъ іцирости скланяючись, выставный
и выворотный писаня способъ, яко то
вѣтроголове на показанья духомъ про-
жной хвалы звыкли чинити, опустив¬
ши,—въ щирости и въ простотѣ серд¬
ца, уфаючи въ ласцѣ Божой, въ той
мѣрѣ иду правдою святою. «Не можемъ
бовѣмъ, яко апостолъ мовитъ, ничего
противъ правдѣ, але за правдою» 2), зъ
которою абыхмо ся дѣлне показали, бол-
ше зъ самого писма справу нашу про-
вадити и свѣдоцства. и доводы ставиты,
аиижли зъ себе іііто мовити будемо. О привилею Константина царя 3). Константинъ великій царъ, . гды ся
зъ Риму до Византіи переносилъ, не
безъ того, абы я кого привилею на да-1 *) Соборн. послан. Іуд., ст. 20: «Вы же, I
возлюбленніи, святою вашею .вѣрою назп-1
дающе себе, Духомъ святымъ молящеся,
сами себе въ любви Божіей соблюдайте,
ждуще милости Гос вода нашего Іисуса Хри¬
ста, въ жизнь вѣчную». а) 2 Корине., гл. 15, ст. 8: «Ничтоже бо мо¬
жемъ на истинну, но по истиинѣ». 3) На полѣ: сИ ту з[л]итуй по иапежахъ!» нину якую не мѣлъ зоставити Сѵлве-
строви папѣ. Але абы такій, яковый
нынѣ показуютъ привилей мѣлъ быти
данный, не есть речъ правдивая и,
овшемъ, подметъ небылой речи. А же
то—правда, зъ тыхъ выводовъ ясно
дается вѣдѣти. 1. Пишетъ, абы Сѵлвестръ головою
надъ чотырма патріархами былъ. То
якъ правда? Константинополскій бо¬
вѣмъ архіепископъ на той часъ еще на
достойность патріаршую не былъ под¬
несенъ, ажъ по соборѣ первомѣ Никей¬
скомъ, а згола—на второмъ Констан-
тинойолскомъ вселенскомъ соборѣ, яко
о томъ того собору канонъ 3 мовитъ:
«пытаю, яко моглъ дати зверхность
надъ тымъ, которого еще не было?»
Заисте не моглъ и не давалъ. А такъ
неправдивый але подметный естъ той
тамъ придатокъ о чотирехъ патріар-
сѣхъ. 2. Соборовъ вселенскихъ каноны (пер¬
вого Никейского—шестый, второго Кон-
стантинополского — третій, четвертого
Халкидонского—26, шестого Констан-
тинополского—36) описуютъ, ижъ па-
тріархове Всходніи зъ Римскимъ епис¬
копомъ—еднакой и ровной чести, влад-
зы, зверхности и величанія быти маютъ.
На жадномъ соборномъ канонѣ не по¬
ложено, абы папежъ головою мѣлъ бы¬
ти постановленъ надъ патріархами. А
такъ и оттуль показуется, ижъ въ при¬
вилею ономъ о патріархахъ придатокъ
естъ фалшивый. 3. Пишетъ, якобы Константинъ царъ
Римъ-мѣсто и Влоскую землю, албо за-
ходныи краины и замки мѣлъ дати и
уступити Сѵлвестрови и его потомкомъ.
И то далеко отъ правды. Бовѣмъ Кон¬
стантинъ 4) предъ смертю своею роз-
дѣлъ царства своего сыномъ тромъ та- Дамаскииъ иоддіаковъ, глава 33. Библиотека "Руниверс1