Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
15 ВИЛЕНСКІЙ СОБОРЪ 1509 ГОДА. 16 отнустное грамоты игуменъское. Ино и
о томъ заповѣдь положихомъ: священ-
ноиноци и калугери, мниси зъ манасты-
рей своихъ, безъ воли игуменъское, ни¬
какоже да не исходятъ, и безъ отггуст-
ное грамоты его нигдѣ ихъ да не прій-
ма^тъ, и не священъствѵугъ безъ благо-
словеніа святительского. о божественный правила 9). Правилъ божественныхъ мірьскимъ
людемъ не подобаетъ въ себе держати,
занеже, держаще ихъ, мірьскіи люди
нѣвкоторыхъ (віс) дѣлехъ законъ презира¬
етъ и пастырей своихъ преслушаютъсл.
Ино таковыи, но святому апостолу глаго-
лющу: «сами собѣ законъ бываютъ».
Сице же мы не повелѣваемъ отъ мірь-
скихъ людей правилъ божественныхъ
никому въ себе мѣти. Аще ли хто бу¬
детъ ихъ держати, таковыи да будутъ
въ отлученіи церковномъ, донелѣже ихъ
оставятъ. О НЕ ПОСЛУ IIIЕНСТВЪ ЕПИОКОПЪСКОМЪ. Нѣкоторый еиіскоіш, не хотяще вели¬
кой Божей церкви повиноватися и по-
слушаніа къ ней имѣти и у утвръжде-
ній православныя вѣра закона нашего
съ нами въ едино съвѣщаніе на съ-
боръ збиратися и о паствинѣ своей
Христовыхъ словесныхъ- овецъ попече¬
ніе имѣти,—и мірьски дои и справы на
себе берутъ, и тыми дѣлы отмовляютъ-
ся. Сицевымъ же, кромѣ нѣкоторіа ве-
ликіа нужда, по правильному завѣщанію
и преданію завѣщаемъ: безъ всякого
прекословія на съборъ въсѣмъ збирати¬
ся, по св. апостолу Павлу, глаголюще¬ му: «на што есмы звани, въ томъ да
пребываемъ», а но пророку, глаголю¬
щему: «кръвь погибшихъ отъ рукъ па¬
стырей възыщу». Аще хто, мірьскихъ
ради дѣлъ и справъ, отъ священъныхъ
съборъ ѵдалятися будутъ и паствину
свою презирати и о ней попеченія не
имѣти, мы же о сицевыхъ да будемъ
безъотвѣтни предъ Богомъ. И тежъ на
которіи и инни дѣла о законѣ нашемъ
разъсуждали есмо съ въсѣмъ нашимъ
освященымъ съборомъ, которіижъ подъ
нуждею въ нынѣшняа времена на насъ
приходятъ нѣкоторіи разъвращеніа и
отъ закона нашого нрестунленіа. Ино
таковыи дѣла но разъсужденію да спра-
вѵютъ епискони, и великаа Божіи церк¬
ви по святыхъ апостолъ и божествен¬
ныхъ отецъ преданію съ всякимъ дръзно-
веніемъ непостыднымъ. О ТВРЪДООТИ УСТАВЛЕНІА. Аще ли отъ господаря или отъ ко-
торихъ вельможъ и властелей у сихъ
предъреченъныхъ дѣлехъ, нами събор-
нѣ положеныхъ и заиисаныхъ, хотя въ
единой изъ нихъ, до митрополіта или
до епископа присыланіе будетъ — сію
заповѣдь, но правиламъ святымъ нами
утвръженую, хотя зрушити и ихъ волю
вчинити—намъ ни единому на то не
дръзнути никакоже. Всѣмъ намъ зъ-
ехатися до митрополіта, безъ всякого
вымовенья и замешканья, кажъный подъ
своимъ накладомъ и шкодою, и о томъ
господарю чоломъ бита и непоколлбле-
мо стояти, абы, Богомъ и святыми Его
апостолы и преподобными отци прави¬
лы святыми положеный и утвръженый,
законъ нашое православное вѣры хри- 9) У Григоровича вся эта статья опущена. Библиотека "Руниверс1