История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
319 «ПАЛИНОДІЯ», СОЧ. ЗАХАРІИ таго, предъ себе взялемъ зъ любве и
зычливости збавеня такъ своимъ право¬
вѣрнымъ братіамъ, яко тыжъ и къ
отступникомъ и противникомъ нашимъ,
и всѣхъ бовѣмъ збавенью словомъ и
писмомъ повиннисмы чинити старане.
Взялемся еще зъ побудки самаго су-
мнѣня, не меньше хотячи противныхъ и
тыхъ всѣхъ, который имъ потугою и
зверхностго свѣцкою помогаютъ, остере-
чи сумнѣня, абы не мнимали о собѣ,
же службу- приносятъ Богу, Россовъ
зводячи и тяжко иныхъ суптелностю, а
другихъ и явне трапячи. Бѣда мнѣ,
яко апостолъ мовитъ, если не благовѣ¬
ствую! Бѣда мнѣ, если былъ молчалъ
и правду утаивалъ! Бѣда и тымъ, ко¬
торый, правды пе знаючи, мучатъ и
утискуютъ! Не толко то естъ грѣхъ—
вѣдаючи грѣшити, але гды и зъ невѣ¬
домости грѣшимо. И «за грѣхъ, въ не¬
вѣдомости пополненій, караня при¬
дамъ»: и то «приносъ офѣры быва¬
етъ» г), яко въ книгахъ 4-хъ—Моѵ¬
сея, глав. 15, и Лук,, гл. 2, читаемо.
Абы насъ кто за упорныхъ не внималъ,
освѣдчити вѣру и правду свою повин-
ныямы. У насъ старой правовѣрной
Россіи нѣмашъ упору, едно статечность
діаментовая. Не естъ то упоръ при та¬
ковой вѣры, которая якъ трваетъ южъ
тому тысячный шестсотный и двадца¬
тый ся пишетъ рокъ стати, але то естъ
сталость и статечность живая. Живыми
бовѣмъ естеямы, гды церкви Хри¬
стовой тѣло Его святое поживаемо и
кровь Его правдиве пьемо. Задавали
оныхъ часовъ святымъ мученикомъ
упоръ и шаленство, а неправо то на
нихъ волокли. Яко и на насъ нынѣ во¬
локутъ и змыШляютъ. Не естеямы упор¬
ными, кгды такъ вѣруемъ, яко апосто- *) Числ., гл. 15, ст. 3: «И сотворите при¬
носъ Господу во всесожженіе или жертву». КОПЫСТЕНСКАГО, 1621 ГОДА. 320 лн учили, яко ѳеологове вѣрили, а мя-
новите: Діонисій Ареопагитъ, Аѳана¬
сій, Василій Великій, Григорій Назіан-
скій, Іоаннъ Златоустый, Кѵриллове,
Іоаннъ Дамаскинъ и Ѳеофилактъ; ку
тому, яко синоды вызнали и ухвадили
и запечатовали. Упорными суть Жидо-
ве, Туркове и вси еретикове, гды ся
церкви правдивой и догматомъ святыхъ
отцовъ и канономъ синодалнымъ не
покараютъ. Къ тому реку и то, ижъ
не естъ то милость, ани едность—от¬
ступите вѣры, отдалитися того, штод*ми
съ початку увѣрили, што намъ подано,
што намъ приказано. Але то естъ ис¬
тинная милость и едность—заховати то,
што зъ початку приказано и подано.
Яко Іоаннъ Святый Богословъ мовитъ:
«тая бовѣмъ естъ любовъ Божія, абы
приказана Его заховивалисмы» 2). Той-
же въ второй епистоліи: «тая естъ лю¬
бовъ, абыямы ходили ведлугъ прика¬
занья Его, то естъ приказанье, яко есте
слыіпали отъ початку, абысте въ немъ
ходили» 3). Вы теды штосте слышали отъ
початку, нехай въ васъ пребываетъ, а
если въ васъ пребудетъ, штосте слы¬
шали отъ початку, и вы въ Сынѣ и въ
Отцы пребудете. А Павелъ святый апо¬
столъ упоминаетъ мовячи: «которыхъ
речей научилистеся, и принялисте, и
слышалисте, и видѣлисте во мнѣ, тыи
речи творите, и Богъ покоя будетъ съ
вами» 4). Што и декретомъ страшнымъ
Павелъ святый запечатовалъ, анаѳему 3) 1 Іоан., гл. 5, ст. 3: «Сія бо есть любы
Божія, да заповѣди его соблюдаемъ». 3) 2 Іоан., гл. 1, ст. 6: «И сія есть любы,
да ходимъ по заповѣдемъ его. сія есть за¬
повѣдь, якоже слышасте исперва, да въ
ней ходите» *) Филиппис., гл. ,4, ст. 9: «Имже и на-
учистеся, и пріясте, и слышасте, и видѣсте
во Мнѣ, сія творите: и Богъ мира да бу¬
детъ съ вами». Библиотека "Руниверс1