История

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 4

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.4. Кн.1. Памятники полемической литературы в Западной Руси. — СПб., 1878

OCR
11 ВИЛЕНСКІЙ СОБОРЪ 1509 ГОДА. 12 О ІІОЯЕХЪ НЕИМУЩИХЪ ЖЕНЪ. Такожде, съвъкунльшеся единоумно
и единодушно, о семъ смотрѣхомъ: о
іереохъ, мірьскихъ служителехъ цер¬
ковныхъ, што, не имуще законна бра¬
ка, священъствуютъ, а нѣкоторіи и
наложници маютъ. Ино, по правил-
ному завѣщанію вселеньского шесто¬
го събора, повелѣваетъ діакону и свя¬
щеннику цѣлу быти съжитію законъ-
ному браку. Аще ли же ни, таковіи
да не священъствуютъ. Всякій же свя¬
щенникъ, прилѣплялся другой женѣ
или наложници, да уже не священъ-^
ствуетъ. И святый Василій Кесарійскій
о томъ же свѣдительствуегъ: «Съвъку-
пляося не съ законною женою, да не
священъствуетъ». И ина многа правила
о томъ възбраниіия. А и царьскіи за¬
повѣди повелѣваютъ: «аще священникъ
не имаетъ жены своее законною брака,
святителю подобаетъ такового отъ сана
отлучити и въ мірьскіа люди увести».
Якоже и нинѣ вселеньскаа великая
Константіноиолъскаа церковъ держитъ:
вси тамо сущій свяіценници, не имуіце
женъ, не священъствуютъ, иля въ мни-
шескій чинъ да идутъ, и тогда свя¬
щенъствуютъ, аще ли ни, тогда къ про¬
стой чади нричитаютъся. Сице же и но
инымъ странамъ нашого православного
христіанъства съдръжатъ. Мы же не
вѣмы, откуду сіа гнилость и смрадъ въ
насъ обрѣтеся. За таковое же великое
прегрѣшеніе Христосъ Богъ нашъ казни
попущаетъ на насъ, наказуючи насъ,
да быхомъ богомръзъское служеніе отъ
церкви отринули. Простецъ съгрѣшивъ
за свою душу токмо отвѣтъ дасть Богу,
а попъ съгрѣшивъ многи съблазнитъ * *)чловеки. Мы 4) же, послѣдующе апо¬
стольскому ученію и заповѣдемъ Св.
Отецъ, попомъ и діакономъ, неимущимъ
женъ своихъ, не повелѣваемъ священъ-
ствовати въ всемъ предѣлѣ митрополіи
Кіевъское и Галицкое и всея Руси.
Луче бо единъ, служа божественную5)
службу, нежели тисяіца безаконникъ.
Аще ли митрополитъ или которій епис¬
копъ зъ насъ и по насъ будучій хотѣли
бы сіе наше съборное уставленіе зру-
шити и священникомъ, неимущимъ
женъ, дозволити священьствовати, та-
ковый самъ своего сана лишенъ бу¬
детъ, а господинъ нашъ и владыка ми-
тронолітъ Кіевъскій и всея Руси, кѵръ
Іосифъ, и по немъ будучій, такового
еніскоца моцне к) маетъ отъ престола
изврещи. Аще ли митрополітъ сіе устав¬
леніе наше преступитъ, мы, вси епи~
скопи, съборнѣ съвъкунльшеся, того
маемъ отъ сана отлучити. Аще ли хто
отъ мірянъ явиться противяся и непока-
ряося сему правилу, тіи съборнѣ отъ
всѣхъ насъ отлучени будутъ. Аіце ли
по первомъ и второмъ наказаніи не по¬
каются, тогда проклятію предани да
будутъ. О ОТНИМАНІИ ЦЕРКВЕЙ/ А отъ игуменовъ и священниковъ
церквей намъ не отнимати, безъ винъ
преступленія заповѣдныхъ, еже въ хе-
ротоніи 7) объявленни сут». Аще ли
священникъ начнетъ домъ свой держати
въ небреженіи, безъчинно, или церковное
хвалы, божественное службы не будетъ
нолнити по уставу, или упиватися нач¬
нетъ, по правилному завѣщанію, въ та- *) Отсюда и вплоть до конца статьи у Григоровича пропущено.
*) У Евгенія „Господскую." *) У Евгенія „слушне." 7) На полѣ н, т. е. хиротоніи- Библиотека "Руниверс1