Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 31

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.31. Сочинения Князя Курбскаго, Том Первый. — СПб., 1914

Содержание

Переписка князя Курбскаго съ царемъ Іоанномъ Грознымъ и Исторія о великомъ князѣ Московскомъ

I. Эпистолія первая князя А. Курбскаго къ царю и великому князю Московскому

II. Посланіе царя Іоанна Васильевича къ князю Андрею Курбскому. Редакція I и II

III. Краткое отвѣщаніе князя Андрея Курбскаго на зѣло широкую эпистолію великаго князя Московского

IV. Такова грамота послана отъ государя изъ Володимерца же ко князю Андрѣю къ Курбскому со княземъ Александромъ Полубенскимъ

V. На вторую епистолію отвѣщаніи цареви Московскому убогаго Андрея Курбского, князя Ковельского

VI. Исторія о великомъ князѣ Московскомъ

Письма князя Курбскаго къ разнымъ лицамъ и Исторія о осъмомъ соборѣ

VII. Курбскаго въ Печерской монастырь

VIII. Ивану многоученному отвѣтъ о правой вѣріи

IX. Посланіе князя Андрѣя Курбскаго о ложныхъ писаніи, иже обрѣтаются межъ божественныхъ писаніи, въ Печерской монастырь нѣкоему старцу

X. Посланіе къ старцу Васьяну

XI. Посланіе къ старцу Васьяну

XII. Листъ Андрѣя Ярославского до Костянтина Острозского, противъ варвара неякого, мнящегося быти мудра, еже по хулилъ словеса новопреложенные Іоанна Златаустаго

XII. Листъ князя Андрѣя Курбскаго до Марка, ученика Артемія

XIV. Листъ Андрѣя Курбского до Кузьмы Мамонича

XV. До Кузьмы Мамонича листъ 2

XVI. Отвѣтъ восточныхъ или щитъ церкви правовѣрной

XVII. Епистоліа ко Кодіяну Чапличю Андрѣя Ярославъского

XVIII. Листъ Андрѣя Ярославского до пана Ѳедора Бокѣя Печихвостского

XIX. Листъ вторыя Андрѣя Ярославского до Ѳедора Бокѣя

XX. Листъ князя Андрѣя Курбского до княгини Ивановое Черторыжское

XXI. Цедула писана до пана Остаѳія Троцкаго

XXII. Цыдула Андрѣя Курбского до пана Древинского писана

XXIII. Листъ Андрѣя Ярославского до князя Костянтина воеводы Кіевского

XXIV. Цыдула князя Андрѣя Курбскаго до князя воеводы Кіевского

XXV. Посланеицо краткое къ Семену Седларю, мещанину Львовскому, мужу честному, о духовныхъ вещахъ вопрошающему

XXVI. Исторія о осьмомъ соборѣ

ПРИЛОЖЕНІЯ

Указатель

Словарь

Опечатки

OCR
ПОСЛАНІЕ ЦАРЯ ІОАННА ВАСИЛЬЕВИЧА 91 то сего ради и бѣгунъ явился еси, яко не хотя бранныхъ трудовъ понести,
и сего ради во упокоеніи пребывати. Сія же твоя худѣйшая брацедосія
намъ ни во что же поставлена; еже вѣдомыя измѣны твоя и яже преты¬
канія о нашей главѣ тебя презрѣна бывша, и яко единъ отъ вѣрнеишихъ
5 слугъ нашихъ былъ есп славою и честію и богатествомъ. И аще бы не
тако, то такихъА казней за свою злобу былъ еси достоинъ. И аще бы не
было на тебѣ нашего милосердія, не бы возможно было тебѣ угонзнути
къ нашему недругу, аще бы наше къ тебѣ гоненіе было1, яко же по тво¬
ему злобѣсному разуму писалъ еси. Бранныя же дела твоя вся намъ вѣ-
Ю дома. Не мни мя неразумна суща или разумомъ младенчествующа, яко же
начальницы ваши попъ Селивестръ и Алексѣи неподобно глаголаху; ниже
мните мя дѣтскими страшилы устрашити, яко же прежде сего съ попомъ
Селивестромъ и со Алексѣемъ лукавымъ совѣтомъ прельстисте. Или мните
нынѣ таковая сотворити? Въ притчахъ бо речено бысть2: «егожъ не мо-
15 жеши яти, того3 не покушайся имати». Мздовоздаятеля же Бога призывавши; воистинну, Онъ праведный
л. 173 об. воздатель всякимъ4 дѣламъ, || благимъ же и злымъ; но 5 токмо подобаетъ
разсужденіе имѣти всякому человѣку, како и противъ какихъ дѣлъ своихъ
кто мздовоздаяніе пріиметъ? Лице же свое пишешь не явити намъ до дне
20 страшнаго суда Божія. Кто же убо восхощетъ таковаго
Еѳопъскаго лица видѣти? А еже речеши, глаголя: «воссылати
Богу о отмщеніи своемъ», и сія или
25 не вѣси, како преподобный Поликарпъ
моляше праведнѣ на розвращающія
церковь Божію о6 нанесеніи суда съ
прещеніемъ; щедрый же въ милости ...Лице6 же свое драго показуеши.
Хто же убо и желаетъ таковаго Еѳі-
опскаго лица видѣти? Гдѣ же бо обря-
щемъ мужа правдива, иже закры очи
имуща? «Понеже глаголаше бов, яко
оскорбѣвшу некогда отъ невѣрныхъ
нѣкоему; скорбь же его бѣ, яко отъ 1 Тл. А. недругу только бы тако наше гоненіе было. 2 Тл. А. прельстите ниже
мните яко же нынѣ таковая сотворити яко же въ притчахъ реченно бысть. 3 Тл. того
нѣтъ. 4 Тл. А. воистинну Тотъ мздовоздатель всякимъ. 5 Тл. не. 6 Ар. П. а.—Пг. о. а Такъ. 6 Окончаніе Посланія въ редакціи II. в І^пе. Ра1го1<^іа ^гаеса, ΐ. III,
1097 —1300. (Διονυσίου τοΰ Άρειοπαγίτου Επιστολή η’ Δημοφίλω θεραπευτή. Περί ιδιοπραγίας
και χρηστότητος.). См. ниже, стр. 107. «Καί εί βούλει, καί θείας όράσεως άγιου τίνος άνδρός έπιμνησθήσομαι* καί μή γέλασες, αληθή
γάρ έρώ. Γενόμενόν μέ ποτέ κατά τήν Κρήτην, ό ιερός έςεναγώγησε Καρπός, άνηρ, καί ει τις άλλος,
διά πολλήν καθαρότητα νου προς θεοπτείαν έπιτηδειότατος. Καί γοΰν ουδέ ταϊς άγίαις των μυστηρίων
τελεταΐς ένεχείρει, μή πρότερον αύτω κατά τάς προτελείους εύχάς ίεράς, καί εύμενοΰς όράσεως επι-
φαινομένης. Έλεγεν ουν, δτι λβλυπηκότος αύτόν ποτέ των απίστων τινό;* ή λύπη δέ ήν, δτι τής
εκκλησίας εκείνος τινα προς τό άθεον άπεπλάνησεν, έτι των ϊλαρίων ήμερων αύτω τελούμενων* δέον
άμφοτέρων άγαθοπρεπώς ύπερεύξασθαι, καί Θεόν σωτήρα συλλήπτορα λαβόντα, τον μέν έπιστρέψαι,
τον δέ άγαθότητι νικήσαι* καί μή διαλιπεΐν νουθετοΰντα διά βίου παντός, ά/ρις ου τό σήμερον, καί
ούτως επί τήν θείαν αύτούς άγαγειν γνώσιν, ως αν ήδη καί των άμφισβητησίμων αύτοΐς κρινομένων
καί των άλόγως θρασυμένων έννόμω δίκη σωφρονεΐν αναγκαζόμενων* άλλ' εν έαυτω μή πρότερον
τούτο παθών, ούκ οίδ* όπως τότε, πολλήν τινα τήν δυσμένειαν και τήν πικρίαν έντήξας, έκοιμήθη, Библиотека "Руниверс1