Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 31

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.31. Сочинения Князя Курбскаго, Том Первый. — СПб., 1914

Содержание

Переписка князя Курбскаго съ царемъ Іоанномъ Грознымъ и Исторія о великомъ князѣ Московскомъ

I. Эпистолія первая князя А. Курбскаго къ царю и великому князю Московскому

II. Посланіе царя Іоанна Васильевича къ князю Андрею Курбскому. Редакція I и II

III. Краткое отвѣщаніе князя Андрея Курбскаго на зѣло широкую эпистолію великаго князя Московского

IV. Такова грамота послана отъ государя изъ Володимерца же ко князю Андрѣю къ Курбскому со княземъ Александромъ Полубенскимъ

V. На вторую епистолію отвѣщаніи цареви Московскому убогаго Андрея Курбского, князя Ковельского

VI. Исторія о великомъ князѣ Московскомъ

Письма князя Курбскаго къ разнымъ лицамъ и Исторія о осъмомъ соборѣ

VII. Курбскаго въ Печерской монастырь

VIII. Ивану многоученному отвѣтъ о правой вѣріи

IX. Посланіе князя Андрѣя Курбскаго о ложныхъ писаніи, иже обрѣтаются межъ божественныхъ писаніи, въ Печерской монастырь нѣкоему старцу

X. Посланіе къ старцу Васьяну

XI. Посланіе къ старцу Васьяну

XII. Листъ Андрѣя Ярославского до Костянтина Острозского, противъ варвара неякого, мнящегося быти мудра, еже по хулилъ словеса новопреложенные Іоанна Златаустаго

XII. Листъ князя Андрѣя Курбскаго до Марка, ученика Артемія

XIV. Листъ Андрѣя Курбского до Кузьмы Мамонича

XV. До Кузьмы Мамонича листъ 2

XVI. Отвѣтъ восточныхъ или щитъ церкви правовѣрной

XVII. Епистоліа ко Кодіяну Чапличю Андрѣя Ярославъского

XVIII. Листъ Андрѣя Ярославского до пана Ѳедора Бокѣя Печихвостского

XIX. Листъ вторыя Андрѣя Ярославского до Ѳедора Бокѣя

XX. Листъ князя Андрѣя Курбского до княгини Ивановое Черторыжское

XXI. Цедула писана до пана Остаѳія Троцкаго

XXII. Цыдула Андрѣя Курбского до пана Древинского писана

XXIII. Листъ Андрѣя Ярославского до князя Костянтина воеводы Кіевского

XXIV. Цыдула князя Андрѣя Курбскаго до князя воеводы Кіевского

XXV. Посланеицо краткое къ Семену Седларю, мещанину Львовскому, мужу честному, о духовныхъ вещахъ вопрошающему

XXVI. Исторія о осьмомъ соборѣ

ПРИЛОЖЕНІЯ

Указатель

Словарь

Опечатки

OCR
23 ПОСЛАНІЕ ЦАРЯ ІОАННА ВАСИЛЬЕВИЧА 24 лыни обретающеся, по пророку гла¬
голющему: «умякнуша словеса ихъ паче
елея, и та суть стрѣлы11». Тако ли убо
навыклъ еси, христіянинъ будучи,
5 христіянскому государю подобно слу-
жити? и тако ли убо честь подобная
воздаяти отъ Бога данному владыце,
яко же бесовскимъ обычаемъ ядъ
отрыгавши? Начало убо твоего писа-
Ю нія, яже убо не разумѣвая написалъ
еси, Наводцкое помышляя, еже бо не
о покаяніи, но выше человѣческого
естества мниши человѣкомъ быти, яко
же и Наватъ. Еже убо насъ въ пра¬
хъ вославіи пресвѣтлыхъ явившеся напи¬
салъ еси1, и сіе убо тако есть: яко
же тогда, тако и нынѣ вѣруемъ, вѣ¬
рою истинною, Богу живу и истинну.
А еже убо сопротивныхъ разумѣ-
20 вая и совѣсть прокаженна3 иму¬
ще, се убо Навадцкое помышляеши?
и не разсуждавши евангельского
слова, еже реченно есть: «Горе міру
отъ соблазнъ. Нужно есть, иже3 не
л. 128 об. пріити соблазномъ; горе же || человѣку
тому, имже соблазнъ приходитъ. Уне4
бы было ему, дабы жерновъ осель-
скіи обвязанъ былъ о выи его и по¬
тонетъ въ пучине морстеи»б. И много
30 слѣпотствующія твоея злобы, не мо-
жеши истинны видѣти: како, мняися
стояти5 у престола Владычня и по-
всегда со ангелы служити, своими ру¬
ками агнецъ жремыи6 закалати за
з& мірское спасеніе сподобися, и сія вся
поправшу съ своими злобесовскими
совѣтники, на насъ своими лукавыми
умышленіи многая томленія подви-
госге? И сего ради, еже отъ юности священникомъ царская творити, яко
же Даѳанъ и Авиронъ хотяща вос¬
хитите себѣ власть, н како сами поги-
боша,—еже вамъ боляромъ прилично. После того же бысть судія Израилю б
Іисусъ Наввинъ, священникъ же Елеа¬
заръ, и оттолѣ даже и до (И)лія жерца
и обладаху судія, Іюда, и Баракъ, и
Еффаи, Гедеонъ, и ины мнози: и каковы
совѣты и побѣды на противныя по- ю
ставляху, и Израиль спасаху! Егда же
Илія жрецъ взялъ на ся священство
и царство, аще самъ праведенъ бяше
и благъ, но понеже отъ обоюду при-
падшу ему богатству, славе, и како іб
сынове его, Оѳніи7 и Ѳинеесъ, заблу-
диша отъ истинны, и како самъ и
сынове его злою смертію погибоша, || и л. бб
весь Израиль побежденъ бысть до
дни Давыда царя? Видиши ли, яко свя- 20
щенство и рядничесгво царскимъ вла¬
дѣтелемъ не прилично. Како же, собака,
и того не разсудиши. Станемъ же о
семъ разсуженіе имѣти: се ли гордое
ко господину раба учити, али се не 25
гордость—моего владычества и своего
ига работнаго отметаетеся, яко повеле-
ваете мнѣ свою волю творити, и по¬
учаете, и обличаете, учительскій санъ
на ся восхищаете, яко же рече боже- зо
ственныи Григореи* къ надѣющимся
юности и во все время держащимъ ю
быти учителемъ: «Ты же преже брады
учиши старца, или учити вѣруеши, ни-
како имыи честь. По семъ || Да- л. 58 об.
нилъ здѣ, и онсица и онсица—юнніи
судья, и притча на языцѣ, всякъ бо
обидяи во отвѣтъ готовъ. Но ни за¬
конъ въ церкви складное. Яко же8, 1 Ар. П. Пг. еже убо насъ вся написалъ еси.—Тл. А. еже убо насъ въ православіи
въ пресвѣтлыхъ (А. въ православіи пресвѣтлыхъ) явившеся написалъ еси. 2 А. прока-
женну. 3 Пг. еже не. 4 А. унѣе. 5 П. и стояти. 6 П. ржемыи. 7 Ст. Оѳни. 3 Ис.
яко же дважды. * Псал., ЫѴ, 22. 6 Матѳ., ХѴІП, 7, 6. * Греч. текстъ и рус. переводъ см. ниже. Библиотека "Руниверс1