Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Том 31

Русская Историческая Библиотека издаваемая археографическою коммисиею. Т.31. Сочинения Князя Курбскаго, Том Первый. — СПб., 1914

Содержание

Переписка князя Курбскаго съ царемъ Іоанномъ Грознымъ и Исторія о великомъ князѣ Московскомъ

I. Эпистолія первая князя А. Курбскаго къ царю и великому князю Московскому

II. Посланіе царя Іоанна Васильевича къ князю Андрею Курбскому. Редакція I и II

III. Краткое отвѣщаніе князя Андрея Курбскаго на зѣло широкую эпистолію великаго князя Московского

IV. Такова грамота послана отъ государя изъ Володимерца же ко князю Андрѣю къ Курбскому со княземъ Александромъ Полубенскимъ

V. На вторую епистолію отвѣщаніи цареви Московскому убогаго Андрея Курбского, князя Ковельского

VI. Исторія о великомъ князѣ Московскомъ

Письма князя Курбскаго къ разнымъ лицамъ и Исторія о осъмомъ соборѣ

VII. Курбскаго въ Печерской монастырь

VIII. Ивану многоученному отвѣтъ о правой вѣріи

IX. Посланіе князя Андрѣя Курбскаго о ложныхъ писаніи, иже обрѣтаются межъ божественныхъ писаніи, въ Печерской монастырь нѣкоему старцу

X. Посланіе къ старцу Васьяну

XI. Посланіе къ старцу Васьяну

XII. Листъ Андрѣя Ярославского до Костянтина Острозского, противъ варвара неякого, мнящегося быти мудра, еже по хулилъ словеса новопреложенные Іоанна Златаустаго

XII. Листъ князя Андрѣя Курбскаго до Марка, ученика Артемія

XIV. Листъ Андрѣя Курбского до Кузьмы Мамонича

XV. До Кузьмы Мамонича листъ 2

XVI. Отвѣтъ восточныхъ или щитъ церкви правовѣрной

XVII. Епистоліа ко Кодіяну Чапличю Андрѣя Ярославъского

XVIII. Листъ Андрѣя Ярославского до пана Ѳедора Бокѣя Печихвостского

XIX. Листъ вторыя Андрѣя Ярославского до Ѳедора Бокѣя

XX. Листъ князя Андрѣя Курбского до княгини Ивановое Черторыжское

XXI. Цедула писана до пана Остаѳія Троцкаго

XXII. Цыдула Андрѣя Курбского до пана Древинского писана

XXIII. Листъ Андрѣя Ярославского до князя Костянтина воеводы Кіевского

XXIV. Цыдула князя Андрѣя Курбскаго до князя воеводы Кіевского

XXV. Посланеицо краткое къ Семену Седларю, мещанину Львовскому, мужу честному, о духовныхъ вещахъ вопрошающему

XXVI. Исторія о осьмомъ соборѣ

ПРИЛОЖЕНІЯ

Указатель

Словарь

Опечатки

OCR
КЪ КНЯЗЮ АНДРЕЮ КУРБСКОМУ. 108 же слова глаголя: «иже въ малѣ вѣренъ, и во мнозѣ вѣренъ есть*». Самъ
убо похотѣнію и ярости и слову, яже по достоянію, отдѣля, тебѣ же || бо- л. 718
жественніи служителіе и симъ священницы, священноначальницы же свя¬
щенникомъ и священноначальникомъ апостолы, иже апостолъ пріемницы. И
аще гдѣ хто во онѣхъ прикладнаго погрешитъ, отъ вкупочинныхъ же свя- 5
тыхъ да исправитца и не возвратитца имать чины на чинъ. Кождо въ чину
своемъ и въ службѣ своей да будетъ. Толика отъ насъ о еже вѣдати и
дѣяти, яже твоя о еже въ мужа, яко же глаголеши, нечестива и мерзка
безчеловѣчна. Не вѣмъ, како восплакати и сокрушеніе любимаго ми. Чимъ
бо мниши угодникъ отъ насъ устроенъ быти? Ибо аще не благаго всяко ю
убо у насъ нужно тя быти, и яже въ насъ служенія всего чюжда. И время
тебѣ и Бога искати и священники други и отъ тѣхъ возверитися паче,
нежели совершитися и быти любезнаго безчеловѣчія жестокій служитель. Егда убо мы сами ко отнюднеи святости на кончине и быхомъ и не тре¬
буемъ божественнаго себѣ человѣколюбія? Или сугубое согрѣши, яко же іб
слово глаголетъ, по нечестивымъ и согрѣшаемъ не вѣдуще, въ чемъ пре¬
тыкаемся, но оправдающе себѣ и мняще видѣти, во истинну же не видяще. Ужасеся небо о семъ и вострепета. А и не вѣруя себѣ, а1 и аще не тво¬
имъ себѣ содѣланъ быхъ, яко не быхъ имъ себѣ содѣлалъ добрѣ, да вѣси
писмяномъ не убо повинули мя быша. Аще убо иныи нѣцы отъ тебе пови- 20
нути мя достойна судища, яко Димоѳилъ непщуетъ благаго о всѣхъ Бога
не быти3 человѣколюбива, и3 иже себѣ требовати || милующаго или спа- л. 718 об.
сающаго, но и священники отхиротонисаетъ сподобленія благочестію носити
невѣденія людцкая и милостива Бога творити, но яко добре вѣдяще ея6,
яко и тіи обложени4 суть немоіцію и богоначальнымъ священносоверши- 25
тельнымъ путемъ шествовалъ еси, а паче отъ грѣшникъ, яко священная
словеса глаголютъ, отъ лутчего и яже въ того любве указъ творитъ, еже
овецъ кратчайшее пасеніе. И лукава нарицаетъ и еже неоставлыпаго сраб-
ному6 долгъ, и иже отъ чести препропредавшаго6 дарованія емъ зѣло
многія благодати, осуждаетъ же своимъ воспріятіемъ, егоже нуждно 30
убоятися и мнѣ и Димоѳилу, иже въ нечествующемъ въ самое страданіе
оставленіе производитъ и отца не запрещаетъ5 еже6 и ученикомъ, яко и7
нечестіемъ немилостивне удостоиша осудити отогнавшаго Самаритяне. Се
уже много глаголано гонити свирѣпаго посланія. Горе бо и долу словеши,
яко не себе, но Бога мстилъ еси злобою. Рцы ми: благаго отступне имамы 36
архіерея, могущаго простити немощей нашихъ. Но и беззлобивъ есть и
милостивъ, ни взоветъ, ни воскричитъ и кротокъ. И Тотъ очищеніе есть о
грѣсехъ нашихъ. Тѣмъ же не пріемлетъ твоя неревнительная устремленія,
ниже аще тмами воспріемлеши Ѳіеса и Илію. Божественнѣинш же нашъ
священноположникъ кротостію учитъ противящихся ученію Божію: || учити 719 1 А. а нѣтъ. 2 А. не быти и. * А. и нѣтъ. 4 А. обложенія. 5 А. не преща- етъ. · А. же. 7 А. и нѣтъ. * Лук., XVI, 10. 6 Такъ. Библиотека "Руниверс1