XXI век

Хождение в Святую землю московского священника Иоанна Лукьянова. 1701–1703

Хождение в Святую землю московского священника Иоанна Лукьянова. 1701–1703 / изд. подготовили Л. А. Ольшевская, А. А. Решетова, С. Н. Травников; отв. ред. А. С. Дёмин. -М.:Наука, 2008

Описание путешествия в Константинополь, Египет и Иерусалим, совершенного в 1701–1703 гг. московским священником, который после возвращения на родину стал одним из руководителей старообрядчества – ценный исторический источник петровского времени и оригинальный литературный памятник, развивающий традиции школы протопопа Аввакума. Дан текст трех редакций «Хождения», статьи об историко-литературном процессе конца XVI–XVIII вв.

Содержание

Хождение в Святую землю московского священника Иоанна Лукьянова. 1701–1703 - 2008

ТЕКСТЫ

ДОПОЛНЕНИЯ

ПРИЛОЖЕНИЯ

СОДЕРЖАНИЕ

Обложка

Суперобложка

OCR
244
Тексты
российскимъ духовнымъ да ни едина по божественному закону
досада и озлобление да не чинится. Того ради по тому перемирному
договору дана ему для вольнаго и безопаснаго проѣзду сия наша
проѣжжая грамата. Писана государствия нашего во дворѣ, въ цар-
л. 1 об. ствующемъ вѣлицѣм // градѣ Москвѣ лѣта от Рожества Христова
1710, мѣсяца июня 15 дня.
* * *
Се азъ, недостойный и грѣшный старецъ Иоаннъ, и всѣхъ
хуже, и смиренный грѣхи моими многими, и недоволенъ о всякомъ
дѣлѣ блазѣ, понужденъ мыслию своею и нетерпѣниемъ, вос-
хотѣхъ видѣти святый градъ Иерусалимъ и землю обѣтованную,
и благодатию Божиею хранимъ, доидохъ до святаго града
Иерусалима, и видѣхъ многая святая мѣста, и обходихъ отчасти землю
обѣтованную, идѣже Господь нашъ походилъ своими пречистыми
стопами и многая чюдеса показа по мѣстомъ святымъ, - то все
видѣхъ очима своима грѣшныма.
Аще бо кто походитъ со страхомъ и смирениемъ, то не
погрѣшитъ милости Божия николиже. Азъ же, грѣшный,
неподобно ходихъ путем симъ святымъ, во всякой слабости и лѣности,
ядый, и пия, и всякая неподобная дѣла творя, но надѣяся на
милость Божию и на вашу молитву, негли проститъ мя Христосъ
Богъ грѣховъ моихъ многихъ. Да се писахъ мѣста сия святая и
путь сей, не возносяся, ни величаяся путемъ симъ, яко что добро
сотворивъ, но любве ради сихъ святыхъ мѣстъ и понужденъ нѣки-
ими отцы и братиею. Се писахъ, еже ми показа Богъ видѣти,
недостойному, убояхъ же ся осуждения онаго раба лѣниваго, скрыв-
шаго талантъ господа своего и не сотворшаго имъ прикупа. Да се
написахъ вѣрныхъ ради человѣкъ, дабы кто любо, слышавъ о
мѣстѣх сихъ святыхъ, возвеселился бы душею и мыслию своею
распалился ко святымъ симъ мѣстомъ - и равну мзду приимутъ от
Бога съ тѣми же, ходившими до сихъ мѣстъ святыхъ.
Мнози бо бодри человѣцы, сице дома сѣдяще въ мѣстѣх сво-
ихъ, мыслию своею доброю, и милостынею ко убогимъ, и
добрыми дѣлы своими достизаютъ сихъ святыхъ мѣстъ - тии же боль-
л. 2. шюю мзду приимутъ от Бога, Спаса нашего, Исуса // Христа.
Мнози же, ходивше до сихъ святыхъ мѣстъ и видѣвше градъ
Иерусалимъ, и возносяся умомъ своимъ, яко нѣчто добро сотворше, и по-
губляютъ мзду труда своего - от нихъ же азъ есмъ первый. И
мнози же, ходивше во Иерусалимъ, идутъ и опять; много добра
видѣвше, тщатся опять въборзѣ творити, а всего пути нелзя