Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 16» — знаменатися троеперстнымъ сложеніемъ; на сія истязатель*
выя аргументы, коль благоразумныя, умный мужъ даяшѳ
отвѣты: святѣй каѳоличестѣй церкви въ ней же прароди¬
тели и родители мои родишася и воспиташася и мене ро-
диша, зѣло всежелательно покаряюся и оныя догматы, оное.
благочестіе, тая преданія и книги любезно лобызаю; не¬
согласныхъ же оной церкви, аще книгъ, аще преданій, аще
соборовъ, и отвращаюся и бѣгаю; отечеокихъ запрещеній
и клятвъ ужасаюся. О треперстномъ сложеніи тако то¬
го боюся, тако древлецерковныя анаѳемы трепещу, отсы¬
лающія подъ клятву некрестящихся двема перстома, аще
кому за непознаніе знаменующуся долго терпитъ Господь,
не есть дивно; мнѣ же видяще древлецерковиые законы, по-
знавающу отеческія преданія, знающу и зрящу церковныя
клятвы, ниже самыя стихіи претерпятъ, ниже самая тварь
ожидательно понесетъ дерзости, мнѣ бо аще треперстно сло¬
живъ знаменатися имамъ, небо страмными поразитъ мя
громы, воздухъ ужасными вострясетъ вихры, земля разверз-
пгася поглотитъ мя жива, яко дерзопреступника и анаѳема-
тствованніго человѣка; не стерпѣвше убо праведныхъ гла¬
голъ праведна мужа иже древлеправославнѣй правдѣ, что
. творятъ звѣрскою объяти яростію? кровѣй излитію преу¬
жасному и ранамъ жесточайшимъ того предаша, ниже бла¬
горазумія устыдѣвшеся мужа. Но благоумный мужъ, въ
толикихъ сыйболѣзнехъ и ранахъ, ничто же малодушно, ни¬
что женоко показавъ явися; но яко мужъ, вся мужеска по-
несе; аще повѣшенія на древѣ мучитель-нѣмъ (*), аще со¬
ставомъ ломанія, аще плоти терзанія, аще крови проліянія
, благодарственно вся, преимущественно вся и многотерпѣ-
ливно понесе; не токмо бо тѣло уготови за благочестіе от- (•) Примѣчаніе. Томше» вѣроятно бы» въ Преображенскомъ [и му¬
ченія, которыми его восхваляетъ авторъ,—были дыба н кнутъ. Оідііігесі Ьу Соо§Іе