Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
- 88 — ву повелѣ обножа одеждъ браду остриіци и посада на кре¬
стовую ослицу и водя по граду бити жилами воловьими
до пролитія кровѣ. И иніи злодѣе тако казними бываху;
первѣе стригуща имъ брады на показаніе злодѣйства ихъ,
яко Игергій еретика аріанина въ Александріи остригше
браду и поругавшее я сожгоша. Много о семъ сказаніе пре-
миную за долготу; едино токмо помяну яко и здѣ въ вели-
цѣй Россіи бяше такова казнь, яко показуется отъ грам-
моты блаженнаго Фотія митрополита всеросійскаго пи-
санны съ Пскова, глаголюще сице: аще кто удавленину
ясть такова подобаетъ казнити, какову же казнію казнити?
Брады етрищи и безчествовати и заточати. Сицева грамота
лежитъ великая первопрестольныя церкве Успѣнія Пресвя¬
тыя Богородицы, яже на Москвѣ въ великочетьи минеи въ
іюлѣ мѣсяцѣ на листу 124і-мъ.Слышатебрадобрійцы. Аще
есте православныя церкви сынове сущи, обаче уклонитеся
самоволно брадобритіемъ вашимъ въ часть еритиковъ и
злодѣевъ ихъ же часть въ езерѣ огненнемъ. Взирайте ча¬
сто на икону страшнаго Христова пришествія втораго и
видите праведныя въ деснѣй странѣ Христа стоящія вся
1 имуще брады, на шуйцѣ же стоящыя бесермены и еретики,
лутеры и поляки и иныя подобныя имъ'бродобритики,то-
' чію имущія едины ушы (усы) яко имутъ кокти (коты) и
псы и внемлите вы кому подобны себѣ творити и въ коей
части написуетеся. Сицева ваша миимйя вамъ лѣпота и
честь, истинно безлѣпотство и безчестіе и грѣхъ смерт¬
ный, проклято бо сіе блуднозрѣлищное неистовство отъ
прежде насъ бывшихъ архіереевъ, святѣйшихъ патріар¬
ховъ имъ и мы согласуемъ и тая жде уставляемъ и
подтверждаемъ, изначала убо отъ неле же православіемъ
просвѣтися великороссійской народъ нашъ, ниже бысть
у праотцевъ нашихъ ниже слышахъ бродобрити, но отъ
яеле же Божіимъ попущеніемъ плѣномъ за грѣхи наша Рідііігесі Ьу ѵ^лоодіе