Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 87 — ішцы вси имяху брады а ни еданъ же ихъ бріяше или под-
стризаше браду свою, но вси благоукрашеніе мужіе хра-
няху, богодарованную имъ красоту, цѣлы имуще брады,
яко видимы суть въ иконномъ писаніи. Яко и по общемъ
всенародномъ востанѣ (зіс) возстанутъ такови якови со¬
здавшей отъ Бога, совершеніи мужіе, съ цѣлыми а непод-
стригаными ниже выбритыми брадами, оное благообразіе
въ безобразіи имъ мнится быти вамъ (аще есть кто тако-
вый здѣ пребеззаконникъ) еже выбрити брады оставля-
ти токмо усы сицевы бо твари Бога, не человѣки но кош¬
ки и псы оставя имъ безъ брадъ сущимъ едины усы, при¬
лично о семъ разумѣть, святымъ духомъ рѣченное. Чело¬
вѣкъ въ чести сый не разумѣ приложися скотомъ несмы-
сленнымъ, симъ безумнымъ бродобрійцемъ подражающе
ненаказанніи нецыи, заповѣдь Божью и святыхъ пренебрег-
ше образъ мужескій начаща растлѣвати брады брити и
стрищи и одежды чужестранныя и на главахъ тяфіи но-
сити и смѣшашася множайшіи тѣхъ съ еретики и навыща-
ются неподобнымъ и беззаконнымъ нравомъ ихъ овіи ла¬
тинскихъ, иніи же лутерскихъ, яко едва раззнавати пра¬
вославнаго отъ еретика, сами же еретицы день отъ дня въ
горшее ниспадаютъ, въ толико бо уже неистовство пріидо-
ша, нетокмолюди иніи простіи и благородной ихъ, но й мни¬
хи у нихъ священніи. Яко у латинъ іезуити, доминиканали,
берцадины, и иніи недовлящеся лишеніемъ брады токмо, но.
къ сему и усы стригутъ и видити подобни нификомъ, сирѣчь
обезаномъ, иная же беззаконія. творимая или молчаніемъ
цреминути лѣно,ноино время отъложа, стриженіе брадъ бя-
ше. Первѣе нерадищанства,новънаруганіе и казнь нѣкихъ.
Яко Аннонъ Царь сыновъ Аммоновыхъ посланныхъ къ не¬
му отъ Давыда на утѣшеніе мужей, остриже имъ брады на
укоризну Царя и безчестіе ихъ, вѣдять читателіе, въ казнь
же егда греческій царь Іустинъ магистра обидѣвшаго вдо- Оідііігесі Ьу . эо§Іе