Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 85 — 15. Воини сущій всякаго чина благочестивымъ царемъ вѣр¬
но служити и бодрствуйте за православную вѣру и за все
благочестивое царство, повинующеся начальникомъ овоимъ
полководцемъ и должную честь имъ подающе. Воеводы же
и чиноначальницы, мните учиненные подъ вами воины, не
яко норабощеии нѣкій вамъ, но яко царѳви подчиненные
слуги и имѣйте я въ любви, никого же обиждающе, но до¬
вольны бывайте своими оброки, винныя же наказуйте съ
разсмотрѣньемъ яко отцы дѣтей, яко начальницы надъ под-
начальствумыя, аще же всякаго чина начальствующіе ина-
чальствуемін, отрините отъ себѣ злый обычай еже брады
брити и подстризатн сіе бо еретически есть обычай: пра¬
вославнымъ же Христіаномъ не подобаетъ сего творити и
Божію заповѣданію противитися, самъ бо Богъ возбрани
глаголя въ законѣ не брить брадъ вашихъ, по Христовѣ
же во плоти пришествіи овятіи апостоли заповѣдаша гла-
голюще не подобаетъ брады власовъ разтлѣвати и образъ
мужескій надъ естество (біс) измѣните. Сіе бо женомъ лѣ-
по сотвори Богъ и святый Епифяній Кипрскій въ словѣ на
ересь масаліонъ глаголетъ: что горше и противнѣе иже
будутъ образъ мужскій отсѣцаютъ и инін святіи много о
семъ глаголютъ: яко и Григорій Богословъ Іуліана отступ¬
ника брадоненавистника именуетъ, ненавидя бо той мерз-
скій богоотступникъ свою браду стрижаше и инымъ иму¬
щимъ брады стрищѳ веляше и понуждаше. И царь Ираклій
иже первый бывъ православенъ, тоже впадъ въ ересь маноѳе-
литовъ сиречь еднновольиикъ стрижаше браду свою и за
срамная своя дѣянія и обычай чуждый христіанства, яко не¬
навидимъ отъ Бога, зѣло люто отъиде и житія сего, первѣе
живъ еще отъ Бога показненъ страшно оицѣ. Егда имяше Рідііігесі Ьу ѵ^лоодіе