Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 66 ненавистника явленно или яко стригуща, или брікнца, нли
инако нѣкако тляща браду свою. Святый Златоустъ въ тол¬
кованіи на Матѳея Евангелиста, юныхъ космы и состарѣв-
шагося власовъ бритвою отъяти (явленно яко брадобри-
та) діавольскій образъ нарицаетъ. Божественный Ешгоа-
ній Кипрскій глаголетъ что горше и противнѣе еже браду
образъ божій стрищи, власы же главы растити, еже симъ
блудьнически украшатися, иже суть ниже мужіи, ниже же¬
ны, обычай, бо сей блудникомъ предерзокъ есть и обли¬
чаются таковіи о посмѣвающихся варваровъ мужеобразное
благолѣпіе обнажающія,- женообразіе ревнующе о нихъ же
и о мерзостѣхъ ихъ срамъ есть и глаголати. Еллинъ убо сіе и
иныхъ нехристіанскихъ пародовъ гнусное дѣло яко нока-
зуется отъ повѣсти отъ святыхъ новоявленныхъ мучени-
цѣхъ Антоніи, Іоаннѣ и Евстафіи самобратехъ. Тіи бо по
пріятія святаго крещенія пострадаша въ Вилнѣэа брадо-
бритіе н ношеніе тяфіи, отъ нехристіанскаго еще литов¬
скаго киязя Ольгерда. И великомученикъ святый Георгій
новый пострадавый за ношеніе тяфіи купно же (явленно
яко) и за брадобритіе. Бъ болгарскомъ градѣ Средце отъ
Селима Амурата Турскаго и до днесь убо обычай сей нѳ- / христіанскій видимъ есть у крымскихъ и колмыцкихъ та¬
таръ и иныхъ нехристіанскихъ народовъ брадобріящихъ,
отъ иихъ же навмкоша еретицы и христіане нецыи тое
творити,ради угожденія блуднаго. Яже православный Ми¬
хаилъ блаженнѣйшій Патріархъ Константинопольскій, зо-
вомый Келуарій (его же правая рука по смерти у тѣла она¬
го чюдовнѣ подятся знаменующи крестомъ святымъ) иже
съ прочіими святѣйшими Патріарха, нзвержѳ имя папы рим¬
скаго изъ дуатаховъ, еже браду стрищи обличаетъ ерети¬
ка, латиниы, и зѣло лѣпотни отъ апостоловъ взѳмъ и церков¬
наго древняго и нынѣшняго преданія. Потомъ и Нектарія
Патріарсн и мнози архіереи святіи отцы вси имуще власть Рідііігесі Ьу Слоодіе