Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 61 — въ страшномъ всемірномъ второмъ пришествіи неумытнаго
судіи осужденъ будетъ аки противься Евангсльстейзаповѣ ди
яко древнее и богоугодное преданіеесть еже брады небреяти,
явѣестьиотъ иныхъ писанныхъ показаній и наипаче о нихъ
же писано есть во второмъ царотвіи и содеяся при самомъ Ца¬
рѣ Давыдѣ; Царь Давыдъ послалъ честныхъ мужей ко Анно
Царю Аманитскому, сыну Наасовуутѣшити его скорбяща о
умертвін отца его, ихъ же пришедшихъ, обесчестилъ Анонъ,
брады ихъ отсѣкъ, и одеждіи ихъ долгія отрѣзавъ добѣдръ,
послушавъ своихъ боляръ глаголавшихъ къ нему яко съ
лѣстію послалъ Давыдъ а не по любви и дружбѣ, но свѣ-
дати какая крѣпость града и люди есть; слышавъ же Да¬
выдъ дерзку тую иа посланники своя досаду и бесчестіе
велѣлъ имъ въ селѣхъ ихъ жити дондеже брады ихъ
отрастутъ, скверну возмнѣвъ прибытіи оебѣ аще собесѣ¬
дуетъ имъ сице безобразіевшѳмся, толь мѣрзко мняшеся
древнимъ праведпимъ еже брити брады своя, божію запо¬
вѣдь соблюдающихъ, глаголющую неотоечетѣ брады ваша.
Вопрошаемыже Латыие, чесо ради брѣются глаголютъ яко
тщеславіе суетно притворяетъ еже браду пущати и аще
есть отъ тщеславія согрѣшенія избывающе сего ради брѣ-
готъ брады своя, множае паче подобаше имъ отрѣзати дѣ¬
тородныя уды скопски аки разжигающихъ ихъ ко студ-
нымъ блуженіемъ и богомерзкимъ похоте’мъ, очи же извер-
тети, руку же и ногу отсѣкати, евангельскій рещи, аки
симъ нудимымъ ко всяческимъ лукавымъ деяніемъ и похо-
темъ, но не уды тѣлесъ нашихъ, отсещи намъ Спасъ ве¬
литъ, но лукавыя похоти душъ нашихъ сими удѣсы дѣй-
ствуемыхъ сице подобаше бѣгати и согрѣшенія тщеслав¬
наго смиренномудрыми подвиги противящимся ему, а не
браду брѣети, измѣненіе суще честнолѣпнаго образа, елма
есть видъти ихъ безъ бородъ тщеславіемъ побѣждаемыхъ
люте, овыхъ убо о благородіи родителей, иныхъ же о изо¬ Рідііігесі Ьу ѵ^лоодіе