Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 40 кругообращеніе лѣта преходяще, и гробъ жхъ благоговѣй¬
но покаднвшѳ во своя возвращахуся. И не токмо кивовіате
соловецтіи, нѳтокмо жнтеліе отока, зрнтеліе сихъ знаме¬
ній бываху: но и отъ брегожнтѳлей округонасельннцы мно-
зи, множицею чюдная видѣнія зрѣти глаголаху, на гробѣ
блаженныхъ страдалецъ: наипаче же въ день ватрижнеяія
ихъ, егда тѣлеса своя въ жертву чисту владыцѣ н Богу
принесоша. Тогда наипаче веледаровитый Богъ блаженство стра¬
данія своихъ оугодниковъ объявляше зрящымъ: яко любез¬
но того владычеству сихъ страданіе, и пріятно паче все¬
сожженіи овнихъ и юнчихъ, паче темъ агнецъ тучныхъ.—
Ащели которі отъ любозавистныхъ, аще и отъ зависти
злобою болящихъ, аще кіи отъ любозазирательныхъ и нови*
намъ радующихся человѣкъ, словоповѣствованію зазрѣти
хотяще рекутъ:яко оубіенныяи смертію злодѣйческою оубіен-
ныя человѣки, ниже отъ Бога знаменьми и чюдесы явленно,
ниже соборнѣ свидѣтельствованныхъ, похваляюще дерзно¬
венносвяты и царствія небеснаго наслѣдники нарицаете;
коимъ возотвѣтствующе предлагаемъ. Святи и царьствія
наслѣдники сія страдальцы законно и праведно именуемъ,
и нарицающе отъ сихъ показаній доводствуемъ. Святость есть и нарицается непорочное и цѣлое вѣры
содержаніе, яко освѣщающее вѣрою внутренняго человѣка,
пороченному: святыню вѣра творитъ. — Но сіи блаженни-
цы, цѣлость вѣры, непорочное благочестія, нѳоущерьбленное
православія до конца соблюдоша: яко самое житіе ихъ, и
предънаписанная повѣсть являетъ: оубо святи суть: паки.
Святость есть житіе добродѣтельное чистое и богоугод¬
ное, яко просвящающее и освящающее добрыхъ дѣлъ бли-
станньми дупло человѣка. Но сіи преподобницы добродѣ¬
тель житія богоугоднаго, сі есть отверженіе мира, отвер¬
женіе страстей, очищеніе и освященіе души и тѣла до кои- , РідііігесІ Ьу ѵ^лоодіе