Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 33 — ше во и ключей прошашс, еже въ казну ходити, и волею
не получивъ, оилоюотъя, наЕпиоаяія же вины иныя обрѣ¬
сти не могій, о благочестіи истязовише и о непущѳніи ца¬
рева воинства во обитель, той же свободнымъ гласомъ та¬
ко о благочестивыхъ законѣхъ и церковныхъ преданіяхъ,
яко предпострадавшіи отцы отвѣтствуетъ, разъярився му¬
читель, повелѣ вельми бита его и біеннаго за нозѣ оцѣ¬
пившимъ внѣ обители въ ровъ или на брегъ морскій бро-
сити, и стрещи дондеже умретъ. Тако и блажевный, аще
и послѣжде отецъ пойде, но тѣмъ же путемъ благочестія
и страданія текіи, оныя достаже, и радуяся съ ними не¬
беснаго блаженства наслаждается.—Но убо еже о разоре¬
ніи киновіи, еже о страданіи блаженныхъ отецъ елико слыша-
ся и извѣстися толико преднаписася. Нуждно прочее и о
збытіи прореченія преподобныхъ отецъ сочетательнѣ, тако
о умертвіи государя царя, яко о смерти воеводы Мещерино-
ва въ кратцѣ слово изъявите, якоже достовѣрныхъ усты и ни-,
саньми изобраэися.—Егда убо воевода на взятіе монасты¬
ря ко стѣнамъ нриступаше, егда предатель лукавый цре-
мене подобна, еже внутрь киновіи ввести воинство смотри¬
те;—Тогда на Москвѣ государь царь, тѣлесною болѣзнію,
объемлется, въ самую недѣлю блуднаго, за оедмицу до
разоренія киновіи седьмодновнымъ неможеніемъ томленія,
и зане болѣзнь крѣпцѣ умножвСя, заие чаяніе смерти
пріиде, о ниновіи прочее милосердствуетъ; посылаетъ къ ма¬
тріарху, проситъ благословенія оставити киновію по отече¬
скимъ закономъ жиги, рѳкоша же яко ичюдѳтаорца Соловец¬
кая явишася самодержцу, молиста ослабити обители ихъ.
Патріархъ же всероссійскій Іоакимъ крѣпчайшій явиоя ко
прошеніямъ сммъ. — Нетолико векійся о царстѣмъ здра¬
віи, елико о Соловецкія киновіи взятіи. Не тако о немощи
монарха боляше, лк© кнновъ разорей глыівата хотялге.—
У вѣща ового о милости небрещи, желая чюдотворцѳвъ во Оідііігесі Ьу Соо§Іе