Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 24» - же испытаніе о непостижимомъ. Глаголетъ бо въ нихъ о
Святѣй Троицѣ. Комуждо особно сѣдѣнія отцу и сыну и
святому духу неспрятався сидятъ три царя небесныя. Кто
ему сказалъ? или когда видѣлъ неспрятався сидятъ три
царя небесныя. И еще въ нихъ же написано: Сынъ отъ
Отца родися и паки во чрево отчее не возвратися. И про¬
чія въ нихъ таковыя хулы. И испытаніи о божествѣ. И
како не опалися языкъ написавшаго таковая, его же бо
архангели и вся воинства небесное не могутъ зрѣти, но
токмо славятъ и поютъ, а не испытуютъ. А тамо дерзко
глаголетъ о непостижимомъ: неспрятався рече сидятъ три
царя небесныя еже страшно и ужасно, не токмо глаголати
таковая, но и слышати. Глаголетъ бо Іоаннъ Богословъ:
Бога ни кто же ни гдѣ же видѣ; и самъ Господь рече яко
азъ во отцѣ и отецъ во мнѣ. А въ тѣхъ спорныхъ пись¬
махъ глаголетъ особно и не спрятався сидятъ три царя
небесныя. Святый же Іоаннъ Дамаскинъ глаголетъ: сынъ
единородный изъ отца родивыйся не разлучно и нерасто-
янно и въ немъ пребывая присно. И индѣ глаголетъ пи¬
саніе о Святѣй Троицѣ зовуще: Святъ, Свять, Святъ еси Боже
всѣхъ Царю. И паки: единъ свѣтъ нераздѣленъ въ тріехъ
лицахъ разумѣваемъ Бога Царя всякой твари. -И паки: вы¬
сокій Царю три составнѣ и прочая. И никто же рече отъ
святыхъ три цари или три Бога. Или особно не спрятав¬
ся сидятъ. Еже чюже православныя вѣры. Но единаго Бога
и Царя непостижимаго и невидимаго всякой твари испо¬
вѣдаютъ святіи, съ ними же и мы тоже глаголемъ. Не вѣете
ли колицыя падоша и въ ереси различныя соврати-
шася и погибоша испытующій о бозѣ и глаголющій кро¬
мѣ божественнаго писанія; а еже по божественному писа¬
нію о бозѣ вѣра, прежде всего подобаетъ православному
знати и вѣровати и исповѣдовати. А иже невѣоть Бога яко
же подобаетъ, сеи прельщенъ есть по священному Зла- Рідііігесі Ьу Слоодіе