Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Том 2

Раскольничьи дела XVIII столетия, извлеченные из дел преображенского приказа и тайной розыскных дел канцелярии Г. Есиповым. Т.2. — СПб.: Типография товарищества "Общественная польза", 1863

OCR
— 233 — церковныя, единя книги святыхъ держать вси, печатныя и
письменныя, едино крещеніе и единъ уставъ церковный у
всѣхъ въ службѣ я еднаако овященняцы принимаются, по
правиламъ ввитыхъ апостолъ и житіямъ св. отецъ и вкрат¬
цѣ рещн вой любимъ, я вѣруемъ яже апостольская собор¬
ная церковь содержитъ, да аще любимъ и содержимъ вся
равно апостольское преданіе и святыхъ отецъ, ино то явно
учиинлося знать, что неияаго ради чего враждуемся, но пи¬
семъ ради, ихже называютъ священнаго протопопа Авва¬
кума, страдалца за православныя догматы, въ тѣ во тет-
ратя иринякнувіне нѣкія уоердно начата чести и вѣроватн
по нихъ: другій же не восхотѣша послѣдовати и вѣроватн
но тѣмъ письмамъ. Овіи глаголютъ яко добры письма
страдалецъ бо йхъ писалъ, а ийіи же глаголютъ: Аще бы
и ангелъ наннеалъ, а въ книгахъ такихъ рѣчей нѣтъ, не¬
пріемлемъ ихъ; и сего ради яачатася быти во единомъ ста¬
дѣ раздвоеніе и во единовѣрныхъ друзьяхъ любезныхъ
распри и раздоры и поносы другъ на друга и вмѣсто го¬
рящей превеликой прежней любви вселилася въ братію не¬
нависть и обелганіе и всякая злоба и сему всему злу ви¬
новенъ есть начало злобныхъ врагъ напгь діаволъ, иже и
сперва завистливый супостатъ роду человѣческому, паче
же намъ Христіаномъ всегдагаиый нВвѣтникъ, не хотя вн-
дѣти насъ въ православной вѣрѣ и во единомысліи и любви
живущихъ, умысливъ тако разсѣщи единовѣрныхъ. Тѣмже
мы недостойиіи и грубіи разумомъ слышахомъ и видѣхомъ
своима очима, таковое въ христіанѣхъ и въ братствѣ смя¬
теніе, вельми зѣло опечалйхомся дабы не погибнуть во вѣки,
начахомъ по малу другъ къ другу бесѣдовати и сошедтися
о Христѣ братія и отцы во единъ отъ домовъ царствую¬
щаго града Москвы и много бесѣдовавте и глаголахомъ
и возжелѣхоиъ усердно о Христѣ миръ и утверженію и люб¬
ви быти, инако недомыелихомся согласію быти въ брат- Рідііігесі Ьу ѵ^лоодіе