Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним

Дружинин В.Г. Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним. -С.Петебург, 1908

OCR
94
Снятый Здатоустъ, Бос?д. листъ 1695: Церковь 1) есть
домъ отчш, едино т?по и единъ духъ, еяже гору нарпчетъ
иепревратиое, камень нотл?нное, царицу наричотъ сродное
Богу, дщерь многоплодпое, и тьмами именъ наричетъ оя.
Церковь а) Христова выну пребываетъ, церковь иебесъ вы-
шши есть, земли шкрши есть, каменія твердійіши есть, it
врата адова не одол?ютъ ей. Церкви й) имя согласіе и
соединение и единой достоитъ быть. Вельми 1) бо церковь
Богу возлюблена есть, не сія, иже суть ст?нами ограждена,
по сія, иже irhpoio огражденна. Церковь не ст?ны и иокровъ,
но в?ра и житіе; церкви ничтожо равно есть, никогда же
стар?етъ, но присно юн?ется; церковь бо паче небеси вко-
ренштася есть, небесъ вышьши есть, земли ширши есть, паче
аггелъ честн?йши и паче всея твари дражайши есть. Книга
о в?р? 5): Ибо кто' ея не познаетъ, како въ ней и при нем
не иребудетъ и въ ней не обрящется °), той и в?чнаго онаго
блаженства, по времоныомъ семъ житіи, в?чнаго живота
наел ?дпть не можотъ. Катпхиса 7) Болынаго глава 85 к): Сея
ради вины, яко да изв?стно в?дущо ю, въ ней и пребываемъ
и сиасенп будемъ, зане, кром? церкви Божія, нигд? же
н?сть спаееиія. Яко же бо при потоп?: елицы сгь Ыоемъ въ
ковчоз? не бяху, истоноша,—такс и въ день судный; вси,
иже пын? въ церкви свят?й не будутъ,тіи въ езеро огненное
ввержони будутъ; церковь-же свою Самъ Христосъ спасаетъ.
Христосъ есть х^лава т?лу церкви. Со убо, иже не пребы-
ва?тъ въ с?й соборной церкви °), т?хъ Христосъ не спасаетъ
и Духа Святаго сицовіи не ямуть.
Евангеліе, Благов?стникъ, Лука зач. 170; яко церковь
Христова и родъ христіанъ до окончанія в?ка шагать быть 10).
„Аминь, глаголю вамъ, яко не пріидетъ родъ сей, дондеже
вся сія будутъ". Родъ, рече, не тогда суіцій, но родъ весь
христіанскііі в?риый. В'Ьсть бо и родъ отъ единоиравія им?но-
ватлея яко сей родъ, ищущихъ Господа, (об.)Понеже мятежи
и рати и шш?ноиію, рече, быти стихіямъ и вещемъ, да не-
нщухотъ н?цыи, яко да егда и христіянство раззорится, ни,
рече, не ирейдетъ бо родъ сей христіянскій. „Небо и земля
изм?иится, словеса же Моя и евангеліе Мое не раззорится,
но пребываютъ- аще и вся двигиутся^ но о Мн? в?ра не
оскуд?етъ" 11), Являеть же зд? *2), яко церковь честя?йшу
имать, паче вс?хъ тварей, ибо аще и тварь изменится, в?р~
ныхъ же церкви и словеса ея и Евангеліе някогдаже; лр?-
будетъ же и родгь в?рныхъ, ни ехщиымъ отъ предречен-
ныхъ ирес?цаемъ.
1) Книга Маргаритъ о цкркви. -) 1039, „Маргаритъ"- "л) Корине.
4) Златуустъ. Слово на 50-у и цр?дста царица.
"") Глава 22, листъ 2J 5. (!) Кая польза есть поучатись.
7 *> Выноска на пол?. и) Ниже той главы. U)) Листъ 224*
и.-,в) Приписана на нол?.