Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним

Дружинин В.Г. Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним. -С.Петебург, 1908

OCR
—166 ~
Амвросій отв?щаетъ богословскіи; душа ость естество
созданное, невидимое, разумное, легкое, самовластное, безт?лес-
но?, в?чное, безсм?ртное, богододобн?йтяее, образъ имущи
Создателя своего. 1). Богъ есть св?тъ неприступенъ, неизрв-
чененъ, безначаленъ, безконеченъ, неописанъ, присно сущ?яъ,
непостизкимъ ж прев?чный, тако и душа есть; невидима,
неосязаема, безсм?ртна и богоподобя?йша; при души ость ра-
зумныа иныа силы: воля, намять, доброта, мысль, разумъ,
хитрость, мечтаніе, чювство, разсужденіе и самовластие. Сіи
всегда при души, яко слуги предстоятъ. 2). Бога никто же кнд?
нигд? же. Богъ любы есть, и аще другъ друга дюбимъ, Богъ
въ насъ лребываетъ. 3) О Боз? не испытословпти, обачо
знати и боятись Его подобаетъ и запов?ди Его храиити.
Иже везд? сын и вся исполняя, сод?толь и вседержитель;
въ мір? есть, яко Правитель и Творецъ всей твари, Между
аггелы яко пища и сладость, въ церкви есть, яко въ дому
Владыка, въ души нашей, яко ж?ннхъ въ чертоз?, между
праведными помощникъ и защитникъ, между гр?шнымп
злыми и лукавами, яко отмстит?ль. Зрите убо, суемудрен-
ніи философіи, како осу?тистеоь помышленш вашимъ и омра-
чися неразумное сердце ваше. Глаголющеся мудрыми быть, •
объюрод?ст?. Почто остависте святыхъ св?тильшшшъ цер-
ковныхъ ученіи о Боз?, о души, о церкви, о церковішхъ
догматохъ, о священств?? Разсмотрите убо, откуду
бесчисленная вамъ прозябоша злая, откуду ересей проаябо пагуба,
откуду безв?ріе и тьма злов?рія иршшиде, аки блато отъ
гнилаго источника, произыд? горька вода яду ;шіова? Со
св?тозарная луча отъ устъ Христовыхъ происходить. Во;**
зрите, да не падете въ яму погибельную.
(л. 88). X. Глава 24 4). Христосъ есть глава чвдов?комъ
по плоти. Едину главу вс?мъ есть по плоти иодожияъ есть
Христа и аггеломъ и челов?комъ, сир?чь и аггедомъ едино
даде начало и чедов?комъ. Снмъ убо есть по плоти, ой?мч»
же еже есть Богъ—Слово. 5) Христосъ неизреченно прокра-
с?нъ б?, яко ниже есть мощно изр?щи.ніе наше. Слыши апостола глаголюща: Елицы во Христа кре-
стист?сь, во Христа облекост?сь. ч) Аще во Христа обло-
ч?шися, и б?сове тебе убоятся; аще же въ злато, и чело-
в?цы иосм?ются. Облецайся убо ц?ломудріемъ, чистотою **),
Христосъ пари дается Пастырь Добрый, овца христіане,
Овцы гласа Моего слушаютъ и по Мн? грядутъ, и Азъ эки-
вотъ в?чный дамъ имъ. 9) Христіаиииъ нарицается имени
ради Христова отъ святаго крощенія и отъ хршшы, оир?чь
отъ помазанія святымъ миромъ, аки во овреохъ царемъ архі-
ереомъ, и нарицаемся христіане, яко хризмомъ помазани, и
1) Зерцало о богослов, глава 12. а) Ввангояіс іоанна. Зач. 2. Зач. 73.
3) Свят. Августинъ на Мат?. глав. 0. *) Златоустъ. Бес?д. 1581. *) till7.
б) 2148. 7) 2140. 8) іоаннъ 36 и 37, to) Алфавита буква х.