Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним

Дружинин В.Г. Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним. -С.Петебург, 1908

OCR
— 144 —
ниже самъ вридити другаго. Завистникъ вс?хъ скверн?йшііі
съ Богомъ ратуется; пси суть *) 2).
(я. 20). Глава 76 3). Вопросъ. Что есть знам?ні?
совершенно в?рна христіянина 4)? В?ра правая, надежда не-
сумн?нная, любовь нелицем?рна, молитва, милостыня, правда,
чистота, д?ломудріе, постъ, воздержаніе, смиреиіе, кротость,
незлобіе, милосердіе, не судити братне еогр?шоиіе, ни лгати,
не оклев?товати, не похищати, ни обжд?тн никого г>),
д?ти, нж лихоимствовати, ни гордитися, ни превозиосптися, ни
блудити, ни предюбод?йствовати, ни украсти, ни убити, пи
чарод?йствовати, ни волхвовати, и всего силою хранится отъ
вс?хъ неяестивыхъ д?лъ.
Глава 77. Влагов?стникъ отъ Матоея глава 1. Нравоуче-
ніе яко подобаетъ в?рному христіянпну чисто и право экитіе
им?ти 6). В?рному бо христіянину св?тило миру подобаетъ
быти, и соль земли, и отъ приложения д?лъ благихъ своихъ
подобаетъ сіяти и везд? познаваему быти 7). Како же прочіо
познати тя возмогутъ нын? яко в?ренъ оси христіяшшъ,
толика супротивна ж другая множаііша имуща. Что бо
ли'глаголю в?рна христіянина? Ни, бо аще челов?къ еси, но могу
яв? ув?д?ти тя *), егда ногою біеши яко оселъ, скакавши
же, яко быкъ, ржеши на жены, яко конь, объядаешися
яко медв?дь, пит??ши т?ло, яко мска, злопомниши, яко
велбудъ, похищавши яко волкъ, гн?ваешпся, яко змій уетр?-
цаепш, яко скорпія, пронырлпвъ еси, яко лисица УХ ядъ же
лукавствія хранит и, яко аспида и ехидна, брань на брагію
твориши, яко лукавый б?съ. Како такова суща съ чолов?ки
могу привести тя, не зря в-ь теб? иодобіо яелои?чсюіше ші?
Образъ бо в?рна христіянина ищу и не могу обр?сти чело»
в?ка и зв?ря разлиліс. Что же ли тъ тому нареку тебе?
¦Зв?ря ли? Но зв?рь едино отъ снхъ злыхъ ищугь, ты же
вся собравъ купно имаши. Како имамъ нарещи тя4?
Глава 78. Вопросъ11). Которая есть 5-я тайна церковная?
Отв?тъ. Покаяні?, еже бываетъ за гр?хи съ сокрушоніомъ
сердеянымъ во дспов?даиіи гр?ховъ съ надеждою о отну-
щеніи ради изпіянія ч?стныя крове Сына Вожія; и то раар?»
¦шеніемъ священнил?скимъ, имъже дана отъ Христа власть
вязати - ж р?шити 'гр?хи. Е егда рсче іерей; прощаеть тя
Христосъ невидимо, и азъ гр?шный властію Его ми? дан»
•ною прощаю тя и разр?шаю и прочее ,5J), того ради яко и шш
судномъ дни не имать быть осужд?нъ по ре чанному: Аминь,
аминь глаголю вамъ, аще свяжете на земли, будетъ связано
1) Листъ 104, 3) 2160. 142В. а) Свят. АфанасШ Лл?ксандрійскШ. 4)
Отв?тъ. 5) Зв?рай превосходятъ чюжая иохищающіи. 2737. 195,1, 2802, 3120.
*) Яистъ 24. 7) Ниже. $) Аще убо челов?ка не достоять иарощи тя, како
¦в?рна'? 9) Како ли христіянина наречемъ тя, рцыміь 1П) Горше оньіхъ О?з-
•словесиыхъ путьми ходиши. и) Катихиса Малаго. ") По конмъ upaitif-
ломъ неосвященные самочииды прощаюгь и разр?шаютъ'*