Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним

Дружинин В.Г. Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним. -С.Петебург, 1908

OCR
— 105 —
ніе *). Елижды бо аще яст? хл?бъ сей и чашю сію пі?те,
смерть Господню возв?щаете, доядеже пріидетъ! На сіе
апостольское слово святый Златоустъ толковань? творитъ
сице 2). Якоже бо Христосъ о хл?б? и о чаши въ Мое вое-
ломинапіе творите сіе р?че, вину открывая намъ тайны по-
даяігія, и съ иными и сію быти глаголяй довл?ющую намъ
въ подложеніе благогов?нія 3). Егда бо помыслиши, что
пострада Владыка Творецъ твой тебе ради, любомудрствен-
н?йши будешь. Тако ж Яав?лъ зд? глаголетъ: елижды аще
ясте хл?бъ сей и чашу сію піете, смерть Господню
возв?щаете. И сія оныя есть вечеря. Таже показуяй, яко даже до
скончанія та пребыва?тъ, рече: донележе аще пріидетъ.
Подобно сему Святый Кириллъ книз? пишетъ листъ
69. Сіи суть словеса святаго апостола Павла и святаго
Златоуста. Иже знаменіе не возпомянутъ, яко Сынъ Божій
съ нами имать д?йствовать, но и по всему свид?тельствуютъ,
даже до скончанія в?ка; приходящихъ въ соединение къ Богу
причастіемъ т?ла и кровію Его избавжти до конца Самъ мо-
жетъ, не токмо по божеству но и по челов?честву. Съ нимъ же
соединился никогда же не разлучится и единъ есть во ?ди-
номъ лнц? іі вс?хъ избавля?тъ, якоже пишетъ 4): Аще кто
ястъ (л. (50) 5) т?ло. Мое и піетъ кровь Мою, имать экивотъ
в?чный и воскрешу его въ посл?дній день.—И паки
глаголетъ: Ядыіі Мою плоть ж пія Мою кровь во Ми? иребы-
ваотъ и Азъ въ немъ, я аще не сн?сте плоти Сына Чело-
в?ческаго живота, не имат? въ себ?.
Паки святый Кириллъ.
Глаголетъ в) Господь, яко же не восхот? жертвы отъ сквер-
ныхъ и именова иную жертву себ? возлюбленную. Треми
чинми но писавъ, яко имать быти во языд?хъ и на всякомъ
м?ст? жертва чистая. И се есть жертва, которую церковь
христіанская отъ языкъ избранная приносить во всемъ мнр?
Госиоду Богу и до скончанія в?ка яриносити имать: т?ло
и кровь Господа Бога и Спаса нашего ісуса Христа въ
память смерти Его.
„ Зд? ко утверждению слово святаго Кирилла Александрііі-
скаго п). Иже церкви Божія и причастія себе святыхъ Хри-
стовыхъ тайнъ т?ла и крове удаляющей врази Божіи бы-
ваютъ и б?сомъ друзи.
Книга потребникъ большой 8). Иже аще не испов?дуетъ
безскверныя жертвы суща т?лесн Господа нашего ісуса
Христа, да будетъ проклятъ.
Зри, противниче развращенный и безумный: страшеяъ
отв?тъ Христовхдхъ словесъ и клятву. И яко истинна суть
словеса Его, симъ заключаешь: Небо и земля мимо идотъ>
словеса же Моя помимо идутъ 9).
3) Ниже стихъ 2в. 2)Бес?д. листъ. 8)3ри. 4)Евангелі?. іоанна. Зач, 2'Л.
ь) О цречистыхъ Тайнахъ. а) Листъ 78. ч) О страшномх еуд?. Соборникъ
листъ 118. и) Листъ 508. ") Мат?. зач. 101.
в, г. друясшшнъ.
8