Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним

Дружинин В.Г. Священноиерей Матфей Андреев, его беседы с безпоповцами и послания к ним. -С.Петебург, 1908

OCR
_ 99 —
еже ирыхъ достоинства хулнти; безчисленно погр?шаютъ и
согр?шаютъ и приносятъ злобу прелют?йшаго яда:
осуждение, хуленіе, досажденіе, поруганіе, посм?яніе и преданіе
другъ на друга на смерть *). О злоба кл?в?таніе, убійству
мати, разорвапіе ввры, раздраиіе церквамъ, гонительство
в?рнымъ, сіе возмути царства на вселенн?й 2). О темнпца зло-
смрадная Езавелино, и Иродіядино,и Евдоксійно содружествен -
ни, трапеза пдоложреческа, яда б?совскаіч) истолнениая и
прочее :*). Можетъ едннъ клеветникъвс?мъ градомъ восколе,-
бать н конечное душевное ногубленіе навесть. Невоздержг
ницы, речо 4), языка и чрева п иныхъ вс?хъ, многая убо
назнаменова оглаголанія, и безобразіе, п пресыгценіе, піян-
ство и блуженіе. Некротцы, рече: отсюду лютость, отсюду
сурошство. Егда кто сребролюбецъ есть и похшцникъ, егда
кто самолгобецъ, егда неблагодарен^, оіда клеветшікъ, егда
блудникъ и сквернитель?
Нелюбовницы г') блага, иредателін нагли, предатели
дружества, лгобве, Нагли, сир?чь ничтожъ твердо имуще.
Напыщен и, превозношенія, тщеславія, высокоумія исполненн;
сластолюбцы паче, иеже боголюбцы, имуще образъ благоче-
отія, силы же его отвергшілся. И въ поеланіи къ Римляномъ
пиша, рече: имуще образъ разума и истинны, но тамо уоб
нохваляя то глаголетъ, зд? же паче вс?хъ согр?шеній люг
т?йшій г>) сей показуетъ быти гр?хъ, еже благочестія образъ
нослтъ, силы же его отврещися, Почто? Зане не потому-же
де зпаменаемому сіе пріятъ. Якоже бо 'образъ многажды
убо въ цодобіе пріемлетъ, мноі^жды же въ бездушное и
ненадобное, сир?чь лкожо самт» глаголетъ Коринояномъ, пи-
шяй: мужъ бо не долженъ есть покрывати главу, образ'і»
и слава Божія сьга 7). Пророкъ же: обаче образомъ хо-
дитъ человіжъ 8). И льва убо нисаиіе иногда въ царское
пріемлетъ; усну, рече, яко левъ 9) и яко (л. 57) скимень
львичь; и кто возбудить его? 10). Иногда-жъ вхищиое, яко левъ
похищая и рыкаяй. Оице и мы тожде творимъ, нонеже бо
вещи сложиыя суть и различныя, въ л?поту во многія
образы и указанія пріемлются, сир?чь; егда красной жен? почго-
дйтися хощемъ, живонисаніомъ пріуподобляемъ, и начертан-
нымъ егда чюдитися хощемъ, глаголемъ, яко глаголетъ и яко
в?щаетъ, не творимъ же тожде. Тамо убо, яко близъ подобія
иріид?, зд?ж?, яко добраты близъ, сице а въ зрац?. ,Тамо
убо, яко образъ и?кій и икона и. уч?ніе и первообразное
благочестія, зд?же, яко бездушное и 'мертвое, и образъ
токмо и изображеиіе и лицом?ріе явля?ть. Убо обрааъ есть,
токмо кром? силы, в?ра безъ д?лъ мертва в'ь л?поту, ико-
J) ?еородъ Валсамонъ. О кл?в?т. глава 31. 'О О клевота, ядъ асішдевь
помраченный. а) Зри цсаломъ 45. *) Лисгь 2611. 5) Листъ 2611. *) Рим. 2„
Паче вс?хъ согр?шеній люгвйшіе есть. т) 1 Корин». И. я) Иеаломъ 38.
й) Быть 49. 10) Псаломъ 21.
7*