Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
145 при скончаніи своемъ, свое православіе изъявивъ, написа, в немъ же свя¬
тый символъ святаго Лфанасія Великаго написавъ,' в которомъ едино есте¬
ство Святыя Троицы, едину волю и владычество, еще же и таинство воче¬
ловѣченія Спасова преславно со святымъ Афанасіемъ исповѣдавъ, на концѣ
онаго исповѣданія таковая глаголетъ: «по вышереченноху Афанасію, сице
азъ, протопопъ Аввакумъ, вѣрую, сице исповѣдую, с симъ живу и умираю».
Что убо сихъ словесъ благочестивѣйши, что сея вѣры лравославнѣйши,
что исповѣданія сего святѣиши есть? Свидѣтельствуетъ наипаче оный див¬
ный Ѳеодоръ діаконъ, с нимъ же ио баснословіи прѣніе бысть о Троицѣ и
прочемъ, явственно и проявственно разрѣшаетъ недоумѣніе, пред самымъ
и в самомъ часѣ скончанія простився, благословися у предобляго Авва¬
кума, и другъ друга друголюбезнѣ лобызавше исходнымъ цѣлованіемъ.
Симъ благословеніемъ и святымъ цѣлованіемъ дивныи Ѳеодоръ предобляго
Аввакума православна и благочестива изъявивъ показа. Аще бы вѣдалъ
неправославна, не бы простился, не бы благословился у онаго, не бы
исходнымъ цѣлованіемъ лобызался; а понеже вся сія единодушно и лю¬
безно содѣяша, явственно и зѣло явственно, елико от вышепоказанныхъ
свидѣтельствъ, сице и от сего, яко общее православіе, общее купно со¬
держатъ за кое благочестіе во единомъ срубѣ с предобдими состра-
дадцы всеблаженную огнепаленіемъ кончину всерадостнѣ, едпнодушнѣ
подъята, единомысленнѣ во благочестіи стояще, единомысленно в небес¬
ный востскоша градъ: по реченному, Богъ вселяетъ единомысленныя в
домъ. № 33. Повѣсть о житіи и рожденіи и воспитаніи и о кончинѣ Никона,
бывшаго патріарха московскаго и всея Россіи, собранная отъ многихъ
достовѣрныхъ повѣствователей, бывшихъ во дни отецъ нашихъ1). Понеже убо по древлецерковнѣмъ отеческомъ благочестіи, аще и горя¬
чею жалостію снѣдаемъ есмь и речуся приступити къ повѣсти, о бывшемъ
искоренителѣ того православія сказати хотящей; но къ лютости того то-
митедя взирая, боюся бесѣдою моею, съ коварными его умышленіями спле-
стися. Ибо той единъ злобою своею и коварствомъ престолѣ всю Россію:
яко преимущія сладкоувѣщательными бесѣдами, дестію помазанными, тако
вельможныя высокихъ честей и даровъ награжденіями, сице ничтожныя
грозами и муками, утомивъ, побѣди, и подобнымъ себе новолюбнтелемъ на
вся хранители святотеческихъ законовъ и обычаевъ врата хулы и томле¬
нія отверзе. И что сотворитн, невѣмъ: молчаніемъ желаемую многими слышати по- РКП. Имп. Публ. Библ. <2. I 1068, л. 46—72. 10 Оідііііесі Ьу Соодіе