Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
77 плакався доволно о дупш своей, иомнвая смерть, яко п мнѣ умрети: и съ
тѣхъ мѣстъ обыкохъ во вся дни молигися. Потомъ мятп мря овдовѣла, а я
осиротѣлъ молодъ, и отъ своихъ соплеменникъ во изгнаніи быхомъ Изво¬
лила мати меня женить. Азъ же Пресвятѣй Богородице модихся, да дастъ
ми жену номощниду ко сиасенію. И въ томъ же селѣ дѣвица сиротина же,
безпрестанно во церковь ходила—имя ей Анастасія. Отецъ ея былъ куз¬
нецъ, именемъ Марко, богатъ горазно, а егда уыре, послѣ его вся Цстощи-
лося. Она же въ скудости живяше и ііоляшсся Богу, даже сочетается за
меня совокупленіемъ брачнымъ. И бысть, но воли Божіи, тако. Посѳмъ
мати моя отъиде къ Богу въ подвизе велице. Азъ же отъ изгнанія нересе-
лихся въ нно мѣсто. Рукоположенъ во діаконы двадцети лѣтъ з годомъ; и
но дву лѣтѣхъ въ ноны поставленъ; живый въ шшѣхъ осьмъ лѣтъ и йо¬
томъ совершенъ въ протоиопы православными епископы. Тому дватцеть
лѣтъ минуло, и всего тритцеть лѣтъ, какъ священьство имѣю, а отъ роду
на шестой десятокъ идетъ. А егда азъ въ ііонѣхъ былъ, тогда имѣлъ у себе дѣтей духовныхъ
много, но се время сотъ съ пять или съ шесть будетъ. Не почивая азъ
грѣшный прилѣжа, во церьквахъ, и въ домѣхъ, и на расиутіяхъ, по гра¬
домъ п селомъ, еще же и во царствующемъ градѣ, п во странѣ Сибирской,,
проповѣдуя и уча слову Божію, годовъ будетъ тону съ полтретьятцеть. А
егда еще былъ въ попѣхъ, пріидс ко мнѣ исиовѣдатися дѣвица, многими
грѣхми обременена, блудному дѣлу и малакіи всякой повинна; нача мнѣ
плакавшися, нодробну возвѣщати во церкви предъ Евангеліемъ стоя. Азъ
же треокаянный врачъ, слышавши отъ нея, самъ разболѣйся, внутрь же-
гомъ огнемъ блуднымъ. И горко мнѣ бысть. Въ той часъ зажегъ три свѣщи
и прилѣпилъ къ налою и возложилъ правую руку на пламя и держалъ,
дондеже во мнѣ не угасло злое разженіе. И отпустя дѣвицу, сложа съ себя
ризы, помолясь, пошелъ въ домъ свой зѣло скорбенъ. Время, яко полунощи,
и пришедъ въ свою избу, нлакався предъ образомъ Господнимъ яко и очи
опухли, п иоляся прилѣжно, да же отлучитъ мя Богъ отъ дѣтей духовныхъ:
понеже время тяжко, не могу носити. И падохъ на землю на лицы своемъ,
рыдая горце, и забыхся лежа, не вѣнъ, какъ плачю, а очи сердечьніи при
рѣкѣ Волгѣ. Вижу плывутъ стройно два корабля златы, и весла на нихъ
златы и все злато. По единому кормщику на нихъ сидѣльцовъ. И я спро¬
силъ: чіе корабли? И они отвѣщади: Лукинъ и Лаврентіевъ. Сіи быша ми
дровпыя дѣти, меня и домъ мой наставили на путь спасенія, и скончались
богоугоднѣ. А се потомъ вижу третій корабль не златомъ украшенъ, но
разными красотами испещренъ -красно, и бѣло, и сине, и черно, и пепе-
лесо,—его же умъ человѣчь невмѣститъ красоты его и доброты. Юноша
свѣтелъ, на кормѣ сѣдя, правитъ, бѣжитъ ко мнѣ изъ за Волги, яко по-
жретн меня хощетъ. И я вскричалъ: чей корабль? И сѣдяй на немъ отвѣ-
щадъ: твой корабль, на! плавай на немъ, коли докучаешъ, и з женою, и з Оідііііесі Ьу Ьооя іе