Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
72 пнымъ копмъ ищетъ отъ васъ говоры Господь, но любви съ прочини
добродѣтельмп хощетъ; того ради я и не брегу о краснорѣчіи, и не уничи¬
жаю своего языка русскаго, но простите же меня грѣшнаго, а васъ всѣхъ
рабовъ Христовыхъ Богъ проститъ и благословитъ. Аминь. Крестъ всѣмъ воскресеніе. Крестъ падшимъ исправленіе, страстемъ умерщвленіе и плоти при¬
гвожденіе. Крестъ душамъ слава, и свѣтъ вѣчный, аминь. Многострадальный юзникъ, темничьной горемыка и нужетерпецъ,
исповѣдникъ Христовъ священнопротопопъ Аввакумъ понуженъ бысть
житіе свое нанисати отцемъ его духовнымъ инокомъ Епифаніемъ, да не
забвенію будетъ предано дѣло Божіе, аминь. Поученіе преподобнаго отца нашего Аввы Дорофея о любви. Потщитеся соединитеся‘другъ другу: елико бо соеднневастся кто
искреннему, толико соединяется Богови, и реку вамъ прикладъ отъ отецъ,
да познаете силу слова. Положи ми кругъ быти на земли, якоже начертаніе нѣкое обло, отъ
прехожденія осгна, глаголетжеся свойственнѣ остенъ, еже посреднес круга,
даже до остна положите убо умъ вашъ во глаголемое; сей кругъ разу¬
мѣйте ми быти миръ—самое же еже посредѣ круга Бога, стезя же, яже
отъ круга идущая и до среды путія, сирѣчь житія человѣческаго, поелику
убо входятъ святіи къ средѣ, желающе приближитися Богу, по равень-
отву входа близъ бываютъ и Бога, и другъ другу, и елико приближаются
другъ другу, приближаются и Богови. Такождс разумѣйте и отлученіе: еда
бо отставятъ себе отъ Бога и возвратятся на внѣшняя, явѣ есть яко елико
исходятъ и удаляютъ себе отъ Бога, толико удаляются другъ отъ друга,
и елико удаляются другъ отъ друга, толико удаляются и отъ Бога; се
таково есть естество любве, поелику убо есмы внѣ и не любимъ Бога, ио-
толпку имамы отстояніе кождо ко искреннему. Аще ли же возлюбимъ
Бога, елико приближаемся къ Богу любовію яже къ нему, толпко соеди-
нѣваемся любовію къ ближнему, и елико соединѣваемся искреннему, то¬
лико соединеваемся Богу. Богъ да сподобитъ послушать полезная намъ и
творпти я, а не гнѣватися другъ на друга, ниже яритися. Богъ любы есть и иребываяй въ любви—въ Бозѣ пребываетъ, и Богъ
въ немъ пребываетъ. Апостолъ рече: «сообщаяйся Богу—прилежитъ и о
братѣ; ненавидяй брата—чюждъ Бога и жилище бѣсомъ. Богъ вселяется
въ любовнова человѣка чюветвомъ небеснымъ, и таковое тѣло домъ Божіи
бываетъ. По святому Ефрему: а идѣже Господь Богъ, ту и чини святыхъ
ангеловъ служатъ Владыки; живемъ, братія, угодно Богу, да со ангелы
Христосъ Богъ въ пасъ обитаетъ. Аще криво живу—псиравте мя, аще по
воли Божіи—благодать Богу о неисповѣдпяѣмъ Его дарѣ. Вотъ, вамъ, пи¬
томникамъ церковнымъ, предлагаю житіе свое отъ юности и до лѣтъ
пятьдесятъ пяти годовъ. Авва Дорофей описалъ же свое житіе ученикам
своимъ, понуждая ихъ на таяжде, поученіе 4, листъ 49, и я такожде, Оідііііесі Ьу Соодіе