Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
68 воріо, якоже самъ Господь глаголетъ : любите оубо враги ваша и добро
творите имъ, яко будетъ мзда ваша хнога на небесѣх. Помыслите кождо о себѣ правду, ибо сатана заслѣпляетъ очи напш,
не дастъ намъ грѣховъ нашихъ видѣтн: всегда злая творяще, не пре¬
стаемъ, и день за день иокаянія себѣ отлагаем и грѣхи ко грѣхомъ прила¬
гаемъ; како имамы стати на судѣ Христовѣ и что отвѣщаемъ судіи страш¬
ному и нелицемѣрному, Христу Богу нашему? Мнимся, яко Бога любимъ, а
словеса и святыя заповѣди Его презираемъ во всемъ и пребываемъ но
всѣхъ кознехъ дияволскихъ, въ житіи семъ суетнѣм, кромѣ развѣ малыхъ
избранныхъ Божіихъ. Воспрянемъ убо, братія моя возлюбленная, здѣ, даже
не зайдетъ свѣт и не постигнетъ нас нощъ темная и тяжкая тма, даже не
пріидетъ кончина смертная і не похититъ насъ неготовы. Убудймся от
сна грѣховнаго и от страстей, къ животу иритецемъ, еже есть камени
краеуголному Христу: зоветъ бо насъ непрестанно в животъ вѣчныи,
ждетъ бо покаянія нашего и обращенія, зоветъ ны самъ Сиаснтель Хри¬
стомъ. Пріидѣте ко мнѣ вси труждающіися и обремененніи и Азъ покою
вы. Якоже и Павелъ, сосудъ избранный, глаголетъ: облецѣтеся, яко из¬
бранны Божіи святіи, в милость щедротъ и благость, в смиренномудріе п
кротость и долготерпѣніе, приемлюще другъ друга: и протчая. Горѣ, горе, братія, времени сему і намъ живущимъ, яко нынѣшиія
духовни учители немилосердіи, злы, пияннцы и гордіи, творятъ развра¬
щенная и церковь Христову возмутили, и насъ правовѣрныхъ оскорбляютъ
и мучатъ злѣ юзами темничными і всякими ранами и биеніемъ и морятъ
гладом заключены, аки злодѣевъ в темницахъ — за самую пстінну и за
вѣру Ісусъ Христову, предають намъ инако вѣровати, новыя законы,
выя книги со многими ихъ умышлейными ересьми на пагубу роду хри¬
стіанскому; ирелстплъ бо их и обманулъ сатана, оставили бо свѣтъ, воз¬
любили тму и вся светыя догматы развратили но своему умышленію, л
церковь святую разрушили, и насъ правовѣрныхъ возмутили, и самоволно
приступили ко антихристу. Явѣ есть, яко уготоваютъ путь к пришествію
его: и се духовное пришествіе его, но писанію утаено неразумѣющимъ,
оказалося и есть. А нам.правовѣрнымъ и чювственнымъ (ѣ?) яснѣ видимо
есть гм?) но писанію: яко зѣло утаенно сіе безумцемъ. О семъ нространнѣ
чти в Книгѣ о вѣре, о паденіи вѣры Христовы в Римѣ и в юнитахъ, н о
духовной антихристовѣ приходѣ. Можно намъ, братіе, разумѣть реченная
нисанія, яко но всей земли расиространися ересь антихристова и дошла
до насъ есмь (?). О горе, горе н оувы! братіе, яко время зло настуиило аа
ны, и горе нрпемлющим от нынешних нияныхъ учителей и споспѣшпи¬
ковъ анътихристовыхъ новыя законы, новыя книги. От сего сохрани насъ
Христосъ, Сынъ’Божіи! Якоже видимъ нынѣшнія мнимыя духовницы па¬
стыри, яко аспиды глухня, заткнуша уши свои, не хотятъ слышатн о
истиннѣ, ухищряютъ и прелщаютъ своими ересьми сердца несмыслен-
ныхъ, и влекутъ с собою во. адъ преиснодніи и во огнь геенскіи. Бдюдп- Оідііііесі Ьу ѵ^.оояіе