Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
60 _ 9 велъ рече, къ рпмляномъ зач. 114, на се бо Христосъ и умре и воскресв
и ожіівс, да мертвыми п живыми обладаетъ; ты почто осуждавши брата
своего пли ты почто уничижавши брата своего? Вси бо предстанемъ су-
дпщу Христову. Писано бо есть (Исаія, в 45 главѣ): Живу Азъ, глаголетъ
Господь, яко Мнѣ иоклонится всяко колѣно, и всяк языкъ исиовѣсться
Господеви. И выше рекохомъ Павловъ приводъ въ Филииисібскомъ по¬
сланіи, зач. 240, о поклоненіи всѣхъ колѣнъ небесныхъ, земныхъ и пре¬
исподнихъ. Нынѣ Христу поклоняются, познавши и вѣровавши въ Него, а во вто¬
рое иришсствіе и нехотя поклонятся вси, и жидове, распеншен Его, с пре¬
исподними и рекутъ: благословенъ грядый во имя Господне Царь Израи¬
левъ. Несемъ восплачются п возрыдают своего невѣрія, и вси еретицы
восплачются своего безумія, яко не вѣроваша истаннѣ, но благоволила о
неправдѣ. И никоніяня безумніп восплачются, укорившей Духъ Святый
истинный и ііохулившеи книги старопечатанныя православныя и послѣдо¬
вавши пути Баалову и Валаамову и Васорову, иже учаше Валака положпти
соблазнъ предъ сынами Израилевыми, ясти жертвы идольскія и любы тво-
рити. (Кн. 4 Моис. гл. 24). Тако и нынѣ творятъ дуси никоніанстіи, держаще ученіе никоніан¬
ское, егоже ненавидитъ Богъ, но терпитъ и ожидаетъ ихъ на покаяніе.
Аще ли же ни, пріидетъ скоро и брань сотворитъ съ ними мечемъ устъ
Своихъ и двигнетъ престолы ихъ и кости ихъ предастъ псомъ на снѣде-
ніе, якож іезавелины, Царства 3, глава 16, глаголющейся быти проро¬
чица, иже учила и льстила рабы Божія любодѣйствовати и снѣсти жертву
идольскую Ваалову. И дахъ (віс) ей Господь время, да покаятся (віс) отъ
любодѣйства своего, и не нокаяся. Сего ради положилъ ю Богъ и любо-
дѣюіція на одрѣ с нею в скорбь велію, сирѣчь асиріяня разорили Израиля
и Езовель в палатахъ застрѣлили, пси ухвагя кости ея, да п волочить на¬
чали. Иліи пророка пророчество збысться и на Ахавѣ, муже ея, и на ней:
обоихъ убиша, п Ахавову кровь пси полизаша, и блудницы в крови его
измывшеся (якоже Илія нрорече) сирѣчь, егда застрѣлили ево на бою, п
текущи крови его по пути, лизаху псы, и блудныя но обычаю своему жены
исходя по утреннимъ росамъ отпрающе скверну свою травами с кровію
Ахавовою (пространно въ Царствахъ писано о томъ). Того ради не жри
жертвы Ваалу и не оттекай от Бога живаго, но вѣру держп нраву; а налъ
и заблудилъ, и ты предъ Госнодемъ Богомъ кайся: милостивъ Господь
кающимся, проститъ безуміе твое. Аминь. ІІриводнѣ же рещи, Сіонъ и церковь глаголется, и дщи Сіоня, в нейже
возносится имя Христа Бога нашего, святаго Израилева, отъ всѣхъ жи¬
вущихъ въ ней и твердо держащихъ православіе. Гадостію радующесн и
веселіемъ веселящеся, поютъ Господа, возносящеся гласы непрестанными
и пемолчнымп славословеніл, на всяко время, вечеръ и утро и полудне
сдавяще Отца Ъ Сына и Святаго Духа, Троицу единосущную и нераздѣдь- к ОідШгесІ Ьу ^.оояіе