Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
65 ство, отнюдуже исііадохомъ; да оставитъ беззаконный пути своя: блудъ,
нечистоту и всякую злу вещь п мужъ нечестивъ совѣты своя, сирѣчь
ниже помышляй на злая. (Сущее) (ст. 7). И обратитсся ко Господу Богу вашему и помилованд
будете, яко по многу оставитъ вамъ грѣхи ваша. (Толкъ). Разумѣй милость Божію, яко не противъ дѣлъ нашихъ мило¬
сердіе Его бываетъ. Давидъ преподобный разбойникъ былъ и, егда въ
покаяніе прінде, чюдотворецъ бысть; и Никита Столпникъ Переславскій
' разбойникъ былъ, а преж смертиж чюдотворецъ бысть, и много того въ
писаніи сыщешь, что нашему уму невмѣстимо. То творитъ Богъ чрезъ
человѣка грѣшна, въ покаяніе приведши; въ житіе Феодора Кдескаго пи¬
сано: блудница мертваго воскресила. Какъ не чюдо! (Сущее) (ст. 8—9). Не суть бо совѣта мои, яко ж совѣта ваши, ни
яко же путіе ваши, нутіе мое, глаголетъ Господь, но яко же отстоитъ небо
отъ земли, тако отстоитъ путь мой отъ нутіи вашихъ и размышленія
ваши отъ мысли моея. (Толю,). Съ Павломъ рцемъ: о глубина богатства, премудрости и ра¬
зума Божія! яко неиспытани судбы Его ниже изслѣдовани путіе Его! Кто
разумѣ умъ Господень, или кто совѣтникъ Ему бысть? Ей, яко отстоитъ
небо отъ земля, тако Ево Божій путь въ праведникахъ лежащь, не ио-
знанъ умы грѣшными, и дебелы суть и толсты размышленія грѣшныхъ о
небесныхъ красотахъ, не достизаюгь умомъ своимъ тонце духовнаго жи¬
тія. Вся творятъ не но воли Божіей и не но уставу, плотолюбцы праздники
празднуютъ обьяденіемъ и пьянствомъ и праздными бесѣдами, юродовство
имъ вмѣняется путь духовной, и святыхъ наказаніе въ посмѣхъ бываетъ.
Праведніи жъ разумѣютъ путь Господень и въ немъ ходятъ на всякъ часъ,
соблюдая заповѣди и повелѣнія Господня. Сего ради исполнясь благодати,
совѣтъ Божій знаютъ и грѣшнымъ возвѣщаютъ, повелѣвая сотворити,
иже угодно Богу. (Сущее) (ст. 10—11). Яко жъ бо аще енпдетъ дождь или снѣгъ съ не-
бесе и не возвратится отнюду, дондеже упоитъ землю и родитъ и прозяб¬
нетъ и дастъ сѣющему сѣмя и хлѣбъ въ снѣдь, тако будетъ глаголъ мой,
иже аще изыдетъ изо устъ моихъ и не обратится ко мнѣ тощь, дондеже
скончаетъ вся елика восхотѣхъ. (Толкъ). Се глагола Духъ Святый пророкомъ о вочеловѣченіи Бога
Слова: Онъ надежа наша, яко дождь съ небесе на руно сниде, и вонлотися
насъ ради, бывъ убо человѣкъ безначаленъ и не возвратился тощь, дон¬
деже сконча благоволеніе Отче, напоилъ землю иссохшую ученіемъ своимъ
пречистымъ и апостольскою ироповедію, и родила плодъ изряденъ сѣяв¬
шему сѣмя и хлѣбъ въ снедь иринесеся, спасеніе наше. Святѣй Троице
слава, Отцу и Сыну и Святому Духу, нынѣ и присно и во вѣки вѣкомъ.
Аминь. Оідііігесі Ьу