Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
51 грядетъ. Приступите къ нему и просвѣтитсся и лица ваша не постыдятся,
Се Богъ наіпъ судъ воздаетъ, сирѣчь грѣхъ осуждаетъ вочеловѣченіемъ
своимъ, еще же и воздастъ во второе пришествіе свое комуждо по дѣтомъ.
Той пріидетъ п спасетъ насъ,—оба прихода являетъ Христова и первой п
второй за спасеніе наше. (Сущее) (ст. 5—0). Тогда отверзутся очеса сленымъ, и уіпи глухихъ
услышатъ, тогда скопитъ, яко елень, хромый и ясенъ будетъ языкъ гуг¬
нивыхъ. (Толкъ). Не явленно ли во святомъ евангеліи, колики очеса слепыхъ
Христосъ просвѣтилъ, и отверзъ уши глухихъ, и хромыхъ востави, разсла¬
бленныхъ стягнувъ,и гугнивыхъ ясно глаголати устрой, нзрядніе же рещи
слѣпотою невѣрія болящихъ, весь родъ человѣческій просвѣти п въ бого-
разуміе ириведе смотреніемъ вочеловѣченія своего и проповѣдію нс муд¬
рыхъ и гугнивыхъ апостолъ всю вселенную уловль. На ноги подняли свѣты
наши бѣдныхъ насъ, яко хромыхъ. (Сущее) (ст. 6—7) Яко проразися въ пустыни вода и дебрь въ земли
жаждущей, и будутъ безводная въ блата и въ жаждущей земли источникъ
воды будетъ. (Толкъ). Въ пустыни проразися вода, еже есть во всей земли святое
крещеніе во имя Отца и Сына и Святаго Духа, въ купели погруженіе на
омовеніе сквернъ грѣховныхъ, яко же Деонисіи Ареопагитъ пишетъ: егда
сводимъ бываетъ крещающійся въ воды, тогда вся скверны грѣховныя съ
собою сносить и чистъ отъ воды восходитъ; трсми иогруженми и возгру-
женми образуетъ Святую Троицу: Отца и Сына и Святаго Духа. И будутъ
безводная въ блата и въ жаждущей земли источникъ воды будетъ. Земля
жаждущая — мы языцы, иссохлая земля, яко болото наводнилася, яко
источники вездѣ иогекли хорошіе ключи купѣлные на оцыщеніе грѣховъ,
въ древнемъ Моисѣове законѣ къ плотстѣй чистотѣ омывахуся водою и
отираху ризы своя, просто рещи, и на торгу походитъ, аще не иокуплется;
хлѣба не ясть, и во церкви на всяко время входяще пзмывахуся водою
предъ дверми церковными, но обою страну по пяти сосудовъ каменныхъ,
исполненныхъ воды отъ моря Соломаня, и во всѣхъ сосудѣхъ хотяй въ
церковь внитп, измывался и чистъ бывъ, дары приносить Господеви на
всесожженіе; всегда очищахуся и кровію жремыхъ нокропяхуся; здѣ же во
благодати единожды измоемся, крестившеся, и чиста бываемъ во вѣки, и
не уже къ тому кровію покроплясмся, но причащаемся тѣла и крови не¬
порочнаго и пречистаго агньца Христа, единою о насъ нринесыпаго себе и
заклавшсмуся въ жертву Богу и Отцу, и не уже къ тому плачемъ со Еввою,
лингавшеся рая, но паки въ рай, ино на небо восходимъ, омывшеся наде¬
жею Христомъ. (Сущее) (ст. 7). И ту будетъ вселеніе птицамъ и водвореніе сириномъ
и троегіе и сгебліе. г ОідііігесІ Ьу і^ооѵіе