Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
пресвятый градъ вышніпг жилище святымъ вѣчное, со агнецемъ пречи¬
стымъ Христомъ не престанное веселіе. Сіонъ бо глаголется мѣсто покой¬
ное; глаголется п церковь Сіонъ: упокояетъ насъ отъ житейскихъ волнъ;
и гора сіонская — Сіонъ глаголется, въ ней же водворяшеся Христосъ п
Пречистая Богомати его со апостолы. Издалеча уразумѣлъ пророкъ и сви-
тельствуя о Христовѣ житіи въ Сіонѣ семъ со апостолы. Еще же водво¬
ряшеся въ горѣ Елеонстей часто и на небо съ нея же по воскресеніи
вяыде. Древеса на ней масличьная растутъ и прочая. Въ ней же всегда
моляшеся Господь и Пречистая Богородица также послѣ Ево на камени
мраморнѣ, яко же Андрей Критцкій свидѣтельствуетъ; тутъ и погребена
бысть отъ апостоловъ; любимое мѣсто у нея въ саду томъ было молитися
у надежи нашія, и у Христа Бога нашего, намъ образъ дая къ молитвѣ
искати затишія. (Псаломъ). Господи Боже силъ, услыши молитву мою, внуши, Боже
Іаковль, защитниче нашь, виждь, Боже и призри на лице Христа твоего. (Толкъ). Виждь и разумѣй молитву прррочю: тако Ісусъ моляшеся Отцу
своему, яко же древле пророкъ Давидъ, понеже и онъ Христосъ бысть, си-
рѣчь номазанецъ: и призри на лице помазаннаго твоего, глаголя: но не
истинный Христосъ, токмо надъ человѣки царствова. Царь же истинный
Христосъ Богъ нашъ, понеже воцарися надъ грѣхомъ, помазанъ не масломъ
отъ рога, полагаемаго на главу, но Духомъ Святымъ. Моляшеся Отцу за
плотское смиреніе: и призри на лице помазаннаго Своего. 1 (Псаломъ). Яко лутче день единъ во дворѣхъ Твоихъ паче тысящь. (Толкъ). Во пророкѣ Духъ Святый тако глагола, свидѣтельствуя о та¬
мошней жизни, яко лутче день единъ въ будущемъ, паче тысящи вѣковъ
здѣшнихъ. Христосъ же Самъ вѣсть вся, понеже Творецъ всему и Зижди¬
тель, глагола тако ко Отцу Своему, насъ вразумляя. (Псаломъ). Изволихъ приметатися въ дому Бога моего паче, неже жи ги
ми въ селѣхъ грѣшничихъ. (Толкъ). Села праведныхъ церкви Божія, села грѣшничи мытарства и
мытницы, въ нихъ же пребываютъ со человѣки бѣсове, а въ церкви съ пра¬
вовѣрными ангели Божіи. (Псаломъ). Яко милость и истинну любитъ Господь Богъ, благодать и
славу дастъ. (Толкъ). Всякому приметающемуся въ'дому Господни съ вѣрою и истин¬
ною Богъ милость свою посылаетъ и благодать Святаго Духа и любя Еіч»
прославляетъ здѣсь, а наипаче прославитъ въ вѣце будущемъ. (Псаломъ). Господь не лишигр блага ходящихъ незлобіемъ. (Толкъ). Ей воздастъ сторицею, понеже любитъ Богъ беззлобивыхъ:
всѣмъ добродѣтелемъ верхъ кротость и незлобіе; аще и вся сотворитъ че¬
ловѣкъ добродѣтели ’), постъ, молитву и прочая, а злобенъ и не милостивъ, *)*) До сихъ поръ напечатано въ М&т. т. ѴШ, сгр. 8—13. ОідііігесІ Ьу