Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
41 _ (Толкъ). На птенцы указуетъ пророкъ, изрядеѣ же па горлицу, ибо та
птица печалная: егда оспрѣетъ после мужа своего горлнчпіца, потомъ за
пнаго не посягаетъ и на сыромъ древѣ не обитаетъ, но на сухомъ садится;
а и та_де гнездо имѣетъ къ воспитанію птенцовъ. Сія птица образъ но¬
ситъ хотящихъ наслѣдовати спасеніе: всякому иравовѣрному печалова-
тнея паче всего подобаетъ о умершей грѣхми души своей п сырости огаая-
тися, еже есть толстыхъ ппщъ и питія, и лети и нити толико, сло живу
быти, токмо итенцы своя нолагатп всегда во гнездѣ, еже есть въ церкви
Божіи умъ п смыслъ и желаніе неотложно имѣти и расти и нитатися сло¬
вомъ Божіимъ (0 горлицѣ во Алсксиконѣ писано). (Шаломъ). Олтаря Твоя, Господи Боже силъ, Царю мой и Боже мой.
Блажени живущей въ дому твоемъ въ вѣкъ вѣка восходятъ (ніе!) тя. (Толкъ). Разумѣй ио вышереченному, яко же горлица и прочая птицы
обрѣтаютъ себѣ ко успокоенію храмину, тако п намъ ко олтарю прнбе-
гать и вѣчнова покоя искать. Блаженъ будетъ живяй въ дому Божіи въ
вѣкъ вѣка, еже есть нынѣ и во грядущемъ таковый восхвалитъ Христа
Сына Божія. (Псаломъ). Блаженъ мужъ, ему же есть заступленіе его отъ Тебе. (Толкъ). Какъ цеТь таковый не блаженъ, ему же вездѣ заступникъ
Богъ и помощникъ во всемъ; противо добраго смысла его, и ходитъ и сс-
дитъ, а то на умѣ, какъ угодная Богу сотворить. (Псаломъ). Возхожденія въ сердцы своемъ положи во удоди нлачевнѣ,
въ мѣстѣ, идѣже положи. (Толкъ). Вотъ, какъ за сіе не будетъ блаженъ! Безпрестанно помыш¬
ляетъ, какъ муки грѣшникомъ будутъ, какъ праведнымъ небесное цар¬
ство; разсуждаетъ во удоли плачевной бѣдненкой, какъ бы отъ нея избыть.
Разумѣй о ней,--мы тебѣ побесѣдуемъ о Христе: есть во Іеросалимѣ подъ
домомъ Давидовымъ потокъ сухъ и глубокъ, пропасть несвѣдомая; тамо
плачевныя гласы безпрестанно воютъ дне и нощь гласы умиленными и
пеисиоведимыми. Есть и другая удоль Савина близъ обители Савы Освя¬
щеннаго, отъ Іеросалима пять верстъ ея же устіе впало въ море Черное.
Въ тѣхъ удоляхъ исполнитъ Христосъ огня негасимаго на мученіе грѣш¬
никомъ, яко же Иванъ Дамаскинъ поетъ: въ дому Давидовѣ страшная со¬
вершается, огнь бо тамо палящь всякъ срамснъ умъ. Еще же и другій
стихъ: въ дому Давидовѣ страхъ великъ, ту бо престоломъ поставленымъ
судятся всяка племена земная и языцы. Блаженъ мужъ, иже о семъ въ
сердце своемъ помышляетъ всегда, о судѣ Христовѣ и о воздаяніи грѣш¬
нымъ и праведнымъ. (Псаломъ). Ибо благословенія дастъ законъ даяй. Пойдутъ отъ силы
въ силу: явится Богъ богомъ въ Сіонѣ. (Толкъ). Праведнымъ тогда благословеніе дастъ законъ даяй Ісусъ
Христосъ и учинитъ ихъ силныхъ во вѣки, егда явіггся во святомъ Сіонѣ
Богъ богомъ, еже есть Христосъ святымъ своимъ. Сіонъ бо тогда будетъ Оідііііесі Ьу