Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке

Бороздин А.К. Протопоп Аввакум. Очерк из истории умственной жизни Русскаго общества в XVII веке. - СПб.:А.С.Суворин, изд.2-е, 1900

Содержание
OCR
24 Лщ*‘ и воцарится антихристъ въ Римѣ, но ирепдетъ мучнтельскн и до Іеру¬
салима, истлѣвая и сокрушая человѣческій родъ, вѣрныхъ во Христа Ісуга.
Таж оживотворитъ Богъ мертвенная тѣлеса Духомъ Святымъ, пророкомъ,
въ ді-ііь четвертый взыдутъ на небо во очію всѣхъ человѣкъ, ту бывшихъ.
Чти Апокалипсисъ, глава 11, тамъ писано пространно, и вѣруй писанію,
а не бабіямъ баснямъ, яко будутъ пророцы на утверженіс людей и на
обличеніе мучителю злодѣю. \ что спорятъ между собою, заблуди отъ писанія, и тому дивитися не
подобаетъ; моя совѣсть спороватися не хощетъ, но нуждѣ ворчу, понеже
докучаютъ; а какъ бы не спрашивали, я бы и молчалъ больше. птче Іоно, зайца ясти правила возбраняютъ, понеже трехдневное, яко
и нсльбудъ, избрысуетъ (вісі), и вельбудъ но тому же чину, аще на кого
осердится, трехдневную яда на него выблюетъ; за сіе Воторозаконіе (ыс>
писано, и во благодати не указано его ясги, аще и рассохатъ и пазнокттт
и мать, но изнутри нечисть сый. А заяцъ и ио двоимъ винамъ нечисть
есть; первое, яко и вельбудъ, тридневное отрыгаетъ, а второе не имуть
ноги его копыта рассохата, но песья лапа, и посему иоганъ же. А въ по¬
недѣльники мірянамъ мяса ясти правила повелѣваютъ, развѣ кто самъ
изволитъ не ясти мяса и рыбы въ понедѣльники, и яко среду и пятокъ
со б. подати изволитъ, или ио заиовѣдн отца духовнаго енитимію.понесутъ
за своя согрѣшенія; и то все доброе дѣло: во всяко время пріятенъ есть
постъ Богу. А единогласнаго пѣнія и нарѣчнаго кто не любитъ, тотъ смущенъ, л
молн гма его суетна есть,.и не совершенъ то есть боголюбецъ, но крадетъ
душу свою слабоуміемъ, не хотя новинутися вѣчной правдѣ. Праведно Гю
егп. нѣти и славитн Святую Троицу единогласно и на рѣчь, глаголатіі
противъ печати: Богъ, а не Бого, Снасъ, а не Сопасо, рождается, а не раз¬
дается, грядетъ же, и не идете же ко крещенію. Кая польза многобожіе
вводите: ражаетеся въ знаменныхъ, али не единъ Христосъ родися? ЕДшіъ
Богъ Спасъ міру Христосъ, а не два, ни три. Прочитай Аѳанасія Великап»
«Слово къ Маркелину», тамъ уразумѣешь о измѣненіи глаголъ тѣхъ. Кра¬
соглаголаніемъ тѣмъ ногубляеши разумъ, прибывши (віс!) души рі\
зумѣгн тонкости глагола. Да п Павелъ аностолъг научаетъ разумно въ
церкви нѣти н прочитати, указуетъ на трубы бездушныя и сопѣли. Зачало
1 Г» 5: аще дс пріиду къ вамъ, языки глаголя, кую вамъ пользу сотворю
аще не глаголю откровенно, или въ разумѣ; обаче бездушная, гласъ
дпюща: аще сопѣлъ, аще гусли разньствія писканіемъ не дадятъ, како бу¬
дить разумное писканіе или гудѣніе; ибо аще безвѣстенъ гласъ труба дастъ,
кто у готовится на брань? Тако и вы, аще не благоразумно слово дадите
языкомъ, како разумѣется глаголемое? будете бо въ воздухъ глаголюіцг.
Да п все зачало то прочти разумно, да и еще зачало, и еще зачало. Вся
сляпситъ, о разумѣ глаголя. А во многлаголаніи пѣніе п не на рѣчь, какъ, разумъ глаголя, разу Оідііігесі Ьу Соодіе